Foto: Arhiva, jugpress.com

Novi problemi na auto-putu kroz Grdeličku klisuru aktuelizovali su jednu od čestih tema izgradnje putne infrastrukture u Srbiji, pošto nije prvi put da na tek izgrađenim saobraćajnicama dođe do urušavanja, pucanja asfalta ili poplava i da se jedan te isti posao obavlja po nekoliko puta u kratkom vremenskom periodu.

Na autoput kroz Grdeličku klisuru, kako prenose mediji, zbog padavina je došlo do izlivanja blata na saobraćajnici koja je od oktobra prošle godine zatvorena za saobraćaj. Navodno reč je o manjem tehničkom problemu, čija je šteta oko 100.000 dinara.

PROČITAJTE JOŠ

Ovaj put nije došlo do obrušavanja potpornog zida, zbog čeka su tri puta zaustavljali radove na izgradnji auto-puta prema Severnoj Makedoniji.

Poslednji takav incident se desio avgusta 2018. godine kada se srušilo brdo i u potpunosti uništilo potporni zid, nakon čega je utvrđeno da je uzrok ovakvih neželjenih posledica vezan za prepravljanje projekta kojim je omogućeno španskom izvođaču radova „Azvi”, da umesto značajno skupljih vertikalnih odvodnih kanala, napravi horizontalne prepreke, koje nisu uspevale da zadrže vodu, pa su se pokretala klizišta.

Problemi na srpskim putevima stalno „iskaču“

Magistrala od Kragujevca do Batočine, dugačka 25 kilometara, građena je i pripremana čak 16 godina, da bi krajem oktobra prošle godine konačno bila otvorena. Ipak, kao što često biva u Srbiji, ma koliko dugo trajali i pripremali se neki radovi, to nije garancija da će oni biti kvalitetno urađeni. Redakciji portala Nova.rs javio se čitalac i poslao video snimak koji svedoči o tome da ta deonica nije bezbedna za vozače, jer se gotovo cela traka obrušila.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Čitalac koji je želeo da ostane anoniman objasnio je tada za Nova.rs da je za vozače najveći problem predstavljao deo puta na oko 14 kilometara od Kragujevca ka Batočini.

Foto: TANJUG/ JP „PUTEVI SRBIJE“/ ALEKSANDAR TESIC/ nr

„Da bi izravnali trake oni su samo nasipali, nasipali i nasipali. Ništa nisu obezbedili da se ne dogode ovi bezbednosni problemi koje vidimo. Prvo se otvorila mala rupa, oni su to sanirali i asfaltirali. Pre sedam dana pokrenulo se klizište. Samo su postavljeni znaci i svetlosna signalizacija, ništa nije obezbeđeno. Ovuda prolaze kamioni, šleperi, automobili“, ispričao je tada i upozorio da postoji opasnost da se uruši i druga traka.

Klizišta i pukotine

U novembru 2018. godine, javnost je saznala da će deo autoputa na Koridoru 11 na deonici  Ub – Lajkovac, umesto da bude pušten u saobraćaj, biti građen praktično iz početka.

 

 

Kako se ispostavilo, na deonici koja nikada nije korišćena, a koja je svečano otvorena još 2014, pojavile su se pukotine i klizišta, zbog čega je na pojedinim delovima morao da bude sklonjen stari i da se ispočetka gradi novi auto-put.

Kontrolom je utvrđeno da tokom izgradnje nije korišćen adekvatan materijal, da su napravljeni propusti i u radu i u nadzoru. S izvođačima koji su posao dobili na tenderu – firmama Planum i Putevi Užice – raskinut je ugovor, a posao takozvane „popravke“ ovog puta dogovoren je s kineskom kompanijom Šandong koja je u tom trenutku već radila na Koridoru 11.

Kako je Insajder objavio početkom novembra 2018. godine, na licu mesta osim postojećih radova sanacije mogla su se videti i ostala oštećenja, klizišta i pukotine. To je tada potvrdio u razgovoru za Insajder i glavni inženjer Energoprojekta na deonici 4 Saša Stojanović.

Padale i krivične prijave

Zbog propusta u radu i nadzoru nad izgradnjom deonice autoputa Ub-Lajkovac na Koridoru 11, čiji su se delovi bukvalno rušili, Ministarstvo građevinarstva je u oktobru 2017. podnelo krivične prijave protiv 14 odgovornih među kojima je i bivši resorni ministar Milutin Mrkonjić.

Na krivičnoj prijavi našli su se i direktori građevinskih preduzeća – PZP Beograd Bora Jelić, AS Putevi Užice Milan Bojović i direktor AD Planum Ratomir Todorović.

Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, Koridora Srbije i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare