Organizacija SOKOJ skreće pažnju na to da je svesna poteškoća u kojoj su se našli oni koji plaćaju naknade za korišćenje muzičkih dela, i da je zato ponudila niz olakšica za izmirenje tih obaveza, ali podseća da je njena ključna obaveza da čuva interes svojih članova - autora, koji žive od svog umetničkog rada.
Pošto je Nova.rs objavila priču o mukama ugostitelja tokom „drugog pika“ epidemije u Srbiji, SOKOJ je reagovao na tvrdnje da naplaćuje po stolici ‘muzički dinar’ lokalima koji ne rade.
Pričajući o tome kako su se ugostitelji ponovo našli između „čekića i nakovnja“, odnosno ponovnog uvođenja oštrijih epidemioloških mera početkom jula meseca, naš sagovornik Nikola Janković iz Epic Event centra upozorio je da se on i njegove kolege suočavaju sa tim da moraju da pokrivaju troškove poslovanja, dok su u isto vreme sprečeni da rade u punom obimu.
U tom smislu, osvrnuo se na prethodni paket mera pomoći Vlade Srbije, ali i situaciju sa kojom se suočavaju „na terenu“.
„Tih 30.000 dinara ne pomaže ako vama i dalje stižu na naplatu rente, komunalije, porezi… SOKOJ uredno naplaćuje po stolici ‘muzički dinar’ lokalima koji ne rade. Sve te obaveze i radnici vas čekaju, a vi ste opterećeni raziličitim ograničenjima, od dužine radnog vremena do broja gostiju po kvadratnom metru lokala ili bašte, koje država i grad usvajaju bez konsultacija sa ugostiteljima, i bez predznanja o našem poslu, rekao nam je Nikola Janković.
Na tu izjavu reagovala je organizacija SOKOJ, koja štiti prava autora muzičkih dela, u saopštenju koje prenosimo.
„Prvo, napominjemo da je SOKOJ, imajući u vidu situaciju u društvu, izazvanu pandemijom, a naročito od trenutka proglašenje vanrednog stanja u Republici Srbiji, razmatrao moguće olakšice koje može obezbediti svojim korisnicima, kako bi prevazišli period u kome rade pod otežanim okolnostima i uslovima.
Što se tiče navoda g. Nikole Jankovića da SOKOJ uredno naplaćuje po stolici ‘muzički dinar’ lokalima koji ne rade, napominjemo da je SOKOJ u ovom teškom trenutku za našu državu, građane i privredu doneo niz odluka kako bi pomogao svojim korisnicima da prevaziđu ove poteškoće.
Dakle, SOKOJ je svim korisnicima javnog izvođenja, u čijoj grupi po vrsti korišćenja je i korisnik Epic Event Centar, odobrio umanjenje računa od 50% za mesec mart 2020. godine, dok april i maj mesec SOKOJ korisnicima javnog izvođenja nije ni fakturisao.
Nadalje, korisnicima javnog saopštavanja Sokoj je odobrio umanjenje računa od 50% za mesec mart, i to na već odobrene popuste, dok u aprilu mesecu SOKOJ korisnicima javnog saopštavanja nije fakturisao.
Takođe, SOKOJ je svim korisnicima za ispostavljene račune za mesec mart, april i maj 2020. godine odobrio odloženo plaćanje za 60 dana. Sve ove navode možete proveriti i na veb strani Sokoj-a .
Želimo još jednom da napomenemo, da SOKOJ i nadalje prati nastalu situaciju, imajući u vidu dalje poteškoće svojih korisnika i analizira ih, ali pri tom stalno ima obavezu da prevashodno vodi računa o interesima svojih članova, autora, koji su u velikom broju samostalni umetnici, koji žive isključivo od svog autorskog i umetničkog rada i koji su najmanje isto toliko ugroženi situacijom koja je nastala“, stoji u njihovom saopštenju.
Pratite nas i na društvenim mrežama: