Usluge Telekoma poskupljuju – ali svim onim građanima koji nikada nisu koristili usluge ove državne kompanije, i dalje nude mogućnost da pojedine pakete tokom prvih godinu dana plaćaju po dinar mesečno. Interesna grupa koja trpi pravi teror od operatera Telekoma su korisnici SBB-a, njima se nude posebne pogodnosti, samo da bi prešli kod konkurencije. Upravo zbog ovakvih poteza koje je povlačio, stručnjaci tvrde da nikome neće biti tužno kada u finansijskom izveštaju vide da je poslovanje Telekoma loše - sve zarad ideje - uništiti konkurenta.

Korisnicima Telekoma će od prvog maja stizati veći računi, a u zavisnosti od paketa, biće veći za 600 do 1.450 dinara. Inače, ove cene važe i za nove korisnike koji trenutno pretplatu plaćaju po dinar – kada istekne promotivni period, računi će biti veći nego što je to bio slučaj kada su korisnici potpisivali ugovor.

Foto:N1

Zašto Telekom nudi toliko primamljive ponude – već je dobro poznato.

Ponudom korisnicima SBB-a koji raskinu ugovor sa ovim operaterom i pređu u Telekom, ovo akcionarsko društvo u većinskom vlasništvu države, praktično je objavio rat privatnoj firmi.

Iako se na sajtu MTS-a navodi da oni građani koji nikada nisu imali ugovor sa ovom firmom imaju pravo da određene pakete plaćaju po dinar mesečno, u periodu od godinu dana, na flajerima koje dobijaju građani nudi se ista stvar, ali u trajanju od godinu i po.

Na taj način, potvrđuje se teza da Telekom troši novac građana, poreskih obveznika, za agresivnu kampanju koja na kraju ima jedan cilj – “rušenje” konkurencije, i to one koja je u privatnom vlasništvu.

Želja za uništenjem konkurencije krivac za gubtike

Iz činjenice da je Telekom odlučio da poveća cene usluga, može da se zaključi da je razlog jedan – firma je u prevelikim gubicima.

PROČITAJTE JOŠ

Ipak, kada firma posluje u Srbiji, a ujedno je u većinskom vlasništvu države, ona tada ne mari za gubitke – sve će to građani Srbije platiti.

Kako za “Novu” objašnjava ekonomski novinar Miša Brkić, kada je većinski vlasnik firme država – ona troši i novac koji nema.

“Kada je većinski vlasnik neke firme država, kada ta firma zna da iza nje stoji država, te da će ona da pokrije sve gubitke – onda se tu troši i ono što se nema. Tako Telekom troši, a ne razmišlja o gubicima, jer zna da iza sebe ima državu. Pritom posluje u Srbiji, zato i ne mari”, kaže naš sagovornik.

A zvaničnu potvrdu da nema nikakve ekonomske logike nuditi ovakve “pogodnosti”, videćemo uskoro, kada Agencija za privredne registre (APR) bude objavila finansijski izveštaj ove firme za 2022. godinu.

“Da li ima ekonomske logike, videćemo u završnom računu. Kada tu budemo videli gubitke, nećemo se pitati zašto. Biće jasno da je upravo ovo jedan od razloga”, kaže Brkić za “Novu”.

Miša Brkić Foto:FoNet/Milica Vučković

Takođe, postoji još jedan problem koji će izaći na videlo nakon objavljivanja finansijskih izveštaja. Naime, kako za “Novu” objašnjava predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović, ako se ispostavi a je država dotirala novac kako bi Telekom obavljao posao “vrbovanja” SBB korisnika i njihovog prebacivanja u svoju mrežu, to bi bio klasičan primer nelojalne konkurencije.

A ukoliko se istorija bude ponovila, kada APR bude objavio finansijski izveštaj Telekoma, rezultati poslovanja će pokazati finansijski gubitak koji će stići na naplatu građanima Srbije.

Upravo je Miša Brkić analizirao prošli finansijski izveštaj ove kompanije, u kojem se jasno videlo da je Telekom tokom 2021. godine ostvario “bled” prihod, diskutabilan profit i veliki dug.

Kada se, za tu poslovnu godinu, u odnos stave profit i kapitalni rashodi, vidi se da je Telekom ostvario negativni saldo od 188 miliona evra.

Kampanja neisplativa i agresivna

Za kraj, postoji jasan problem sa kojim se susreću i korisnici SBB-a, a to je agresivna kampanja koju sprovodi državni Telekom. Uzastopni pozivi na privatne brojeve telefona, za koje nikome nije jasno odakle MTS operaterima nisu retkost, a bilo je situacija u kojima zaposleni u Telekomu dolaze na privatne adrese na kojima korisnici njihove konkurencije žive kao podstanari, gde im nude svoje usluge, na sve to ih oslovljavajući imenom i prezimenom, što jasno daje do znanja da neko ima lične podatke građana Srbije. Sve ove primere je advokat i prvi poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić okarakterisao kao klasičnu zloupotrebu.

BONUS VIDEO Ponoš: Telekom je novo srce Srbije koje ne pumpa krv i emocije, nego pare

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare