Foto: Predrag Petrović

Fabrika Fijat Krajsler Automobili u Kragujevcu, posle trodnevne proizvodnje tokom ove nedelje, ponovo je uputila svoje zaposlene na prinudni odmor. Proizvodnja automobila biće nastavljena 18. novembra, a koliko će radnici imati vezanih radnih dana do kraja godine, našem portalu nisu mogli zvanično da potvrde u Sindikatu ’’Nezavisnost’’. Prema nezvaničnim saznanjima tog sindikata, u fabrici će biti organizovano još desetak radnih dana do kolektivnog zimskog godišnjeg odmora.  

Klackalica sa radnim danima i plaćenim odsustvom na kojoj se Fijatovi radnici nalaze od početka pandemije, odavno je pretegla na stranu sa neradnim danima, a kakva će biti računica na kraju godine, ni radnici, ni sindikati ne mogu da potvrde, jer od menadženta dobijaju informacije „na kašičicu“.

Prema najnovijem zvaničnom saopštenju,  Fijatovi zaposleni su obavešteni da se u fabriku vraćaju 18.novembra, ali ne i koliko će dana raditi.

Od početka godine, zaposleni su na svojim radnim mestima proveli tek nešto preko 50 radnih dana. Ako se uzmu u obzir ranije izjave o dnevnom kapacitetu proizvodnje u toj fabrici, koja iznosi oko 400 automobila, to znači da je do sada u Kragujevcu proizvedeno oko 20.000 vozila, što je ubedljivo najmanji obim proizvodnje od 2012. godine, od kada se proizvodi taj model.

Najviše proizvedenih automobila  u jednoj godini bilo je 2014. kada je sa proizvodnih traka sišlo 116.000 vozila.

Foto: N1

Pandemija virusa, dodatno je ogolila ionako slabu potražnju inostranog tržišta za kragujevačkim modelom, za koji u Fijatovom Sindikatu ’’Nezavisnost’’ kažu da je ’’odavno prevaziđen i zastareo’’.

„Mi željno iščekujemo novi model, jer nam od njega zavisi i opstanak fabrike“ kaže za Nova.rs Zoran Stanić predsednik Nezavisnog sindikata.

Foto: REUTERS/Ivan Milutinovic /Guliver

On ocenjuje da je pre pandemije koronavirusa među zaposlenima „vladao optimizam“ zbog najave da će se u Kragujevcu proizvoditi novi Fijatov model, ali da je korona „sve izokrenula“ pa je  dolazak novog modela u skorije vreme sada pod velikim znakom pitanja.

„Novi model je spas za fabriku, ali sada, zbog pandemije kada je u celom svetu opala potražnja za novim automobilima,ne verujem da će se u Kragujevcu u bliskoj budućnosti nešto promeniti. Iskreno verujem da ćemo dobiti novi model, ali to neće biti uskoro“ smatra Stanić.

On je zabrinut i zbog sve većeg odlaska radnika, kojih je prema njegovoj proceni sada oko 1.800, dok je fabrika, kako kaže „ne toliko davno“ imala blizu 2.400 zaposlenih.

„Od dobavljača saznajemo koliko ćemo da radimo“

Zoran Stanić za Nova.rs objašnjava da  informacije o radnim danima zaposleni uglavnom saznaju  od dobavljača delova, pre nego što im to menadžent zvanično  saopšti. Prema njegovim saznanjima u fabrici će do kraja godine biti organizovane još dve radne nedelje, kako kaže, još jedna u novembru i jedna u decembru, posle čega će zaposleni otići na kolektivni zimski odmor.

Foto: Predrag Petrović

„Naši dobavljači tačno znaju koliko ćemo još da radimo do kraja godine, pošto Fijat kod njih unapred poručuje delove prema planu rada. Informacije koje dobijemo, na kraju se ispostave kao tačne“ konstatuje Stanić, dodajući da Fijat na ovaj način svoje zaposlene drži „na kvačilu“, kako ne bi  napustili fabriku.

„Realno bi bilo da nam menadžment saopšti unapred neke planove proizvodnje i da znamo na čemu smo. Mislim da Fijat strahuju da će ljudi da napuste fabriku  ili da će tokom dužeg plaćenog  odsustva otići da rade nešto ’sa strane’, pa zbog toga kriju takve informacije“ sumnjičav je Stanić.

Fijatovi radnici od početka pandemije za sve vreme prinudnog plaćenog odsustva dobijaju 65 odsto zarade.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar