Kompanija Lidl Srbija ovog oktobra proslavlja prvih pet godina poslovanja u našoj zemlji. Za to vreme, otvoreno je čak 67 prodavnica u 38 gradova, uloženo je 550 miliona evra i zaposleno više od 3.300 ljudi, ali iz Lidla kažu da uspeh ipak mere brojem zadovoljnih potrošača, domaćih dobavljača, saradnika i zaposlenih.
Od dolaska na srpsko tržište, kompanija Lidl napravila je investiciju od više od 550 miliona evra, a za tržište Srbije dala je doprinos i u razvoju i podršci domaćim dobavljačima. Trenutno, Lidl koristeći snagu svoje velike maloprodajne mreže izvozi više desetina proizvoda domaćih dobavljača iz svog portfolija u zemlje u regionu i širom Evrope. Tako je Lidl Srbija do sada izvezla domaćih proizvoda u vrednosti većoj od 30 miliona evra. U pitanju su različite kategoije proizvoda, među kojima su na primer dezertne knedle, pekarski proizvodi poput somuna, sir, supe, pasirani paradajz i smrznuto povrće. Trenutno je veći deo izvoza usmeren ka zemljama u regionu, ali drago nam je što primećujemo rastuću zainteresovanost za proizvode iz Srbije od strane zemalja kao što su Nemačka, Poljska i Italija.
Dodatno, Lidl je nakon ulaska na tržište Srbije u svoj stalni asortiman uvrstio i liniju proizvoda „S ljubavlju, domaće“, koji se sastoji isključivo od proizvoda domaćih dobavljača, a koje pored srpskog porekla, odlikuju i visok nivo kvaliteta i specifična svojstva. Oko 100 različitih proizvoda trenutno su deo asortimana ove posebnog brenda.
Ipak, bilo da su u pitanju domaći dobavljači, razvoj asortimana, usavršavanje poslovnih procesa i praksi, ili generalno praćenje potreba i navika potrošača, kompanija Lidl Srbija se trudi da sve svoje poslovne odluke i prakse sprovodi društveno odgovorno i na taj način da doprinos ne samo za zajednicu već i za planetu.
Lidl od početka svog poslovanja u Srbiji vodi računa o očuvanju životne sredine, što postiže, između ostalog, kroz različite mere štednje resursa čiju efikasnost potvrđuju svetski priznati sertifikati EDGE i LEED. Tako je recimo Logistički centar u Lapovu, otvoren 2022. godine odlikovan LEED platinum sertifikatom koji pokazuje da se kompanija prilikom gradnje vodila principima održivosti i uštede energije, dok čak 80% Lidlovih prodavnica nose EDGE sertifikati.
Društveno odgovorno poslovanje i saradnja sa domaćim dobavljačima i ulaganje u lokalnu privredu, samo su neki od načina na koji je kompanija Lidl Srbija ostavila svoj pečat u dosadašnjem poslovanju na tržištu Srbije, ali je svakako, čini se, put poverenja i dostignuća dobro utaban i za naredne godine.