Pre 5 godina vozačima kamiona u Evropi je plata bila 1.500 eura. Danas zarađuju oko 2.500 eura mesečno.
Vozači iz Srbije i BIH već poslednjih 10 godina odlučuju da posao potraže izvan granica, u Evropskoj Uniji. Ali prethodne godine je odlazak „eksplodirao“. Pojedine auto-škole u Srbiji su imale najjaču godinu do sada po upisu novih kandidata za C i CE kategoriju.
Naši vozači najviše odlaze u Nemačku, Sloveniju i Mađarsku. I u poslednje vreme je sve aktuelnija Češka. Iako je u Americi veća plata nego u Evropi, dosta teško se dobija radna viza, tako da vozači uglavnom se pre odlučuju za Evropu.
Trajenje procedure zavisi od izbora zemlje i firme za koju će vozači raditi. Na sajtu https://www.frigobrigada.rs/ možete saznati sve potrebne detalje vezane za posao vozača kamiona
u Evropi.
Jedna od kompanija u kojoj se zapošljavaju Srpski vozači je i GARTNER GROUP. Jedna od najvećih transportnih firmi u Evropi koja postoji preko 100 godina.
Ajnija Baltić, dugogodišnji vozač, savetuje ljudima da je najvažniji sam početak. I firma u kojoj će dobiti adekvatnu početnu obuku, kako bi se pripremili za rad po Evropi.
Boban Nikolić, dugo je radio kao vozač u Srbiji, a onda se zaposlio u međunarodnoj špediciji. Sada vozi u kompaniji Sindelar Spedition. Savetuje novim vozačima da je važno pre svega da imaju jasan cilj zbog koga su došli da rade.
Vasilije iz kancelarije FRIGO BRIGADA navodi da je 2022. godina bila rekordna po broju novih vozača kojima su pomogli oko posla.
„Mi pomažemo vozačima kamiona oko kompletne papirologije i procedure do samog posla. Znači, vozač sa CE kategorijom nas kontaktira, mi mu potom pripremimo apsolutnu svu dokumentaciju. Obezbedimo mu radnu vizu, KOD95 licencu, i sve što je potrebno kako bi se zaposlio u Evropi“, ističe Vasilije.
„Svi ljudi koji su zainteresovani za posao vozača u Evropi, mogu prvo da posete naš web sajt FRIGO BRIGADA i tu će se najbolje informisati. Sa tim znanjem mogu i sami da prirpeme svu papirologiju i dokumentaciju, ili da nam se obrate za pomoć“, kaže Vasilije.
Zanimljivo je da je sve više ljudi koji menjaju svoja zanimanja i postaju vozači u međunarodnoj špediciji. Tako da danas na putevima Evrope sve češće imamo pravnike, nastavnike, majstore itd. Visoka zarada u ovom poslu je privukla mnoge ljude, i mogućnost da obezbede bolje uslove života porodicama.