Foto: TANJUG/ ZORAN ZESTIC/bs

Posle nekoliko neuspešnih poglavlja na temu izrade tehničke dokumentacije i izgradnje podvožnjaka između novobeogradskih Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije i posle konačno uspešnog tendera koji je okončan u kasnu jesen prošle godine, krenuli su i dugoočekivani radovi na ovoj lokaciji, piše eKapija.

Posao probijanja podvožnjaka ispod železničke pruge Beograd-Novi Sad i Beograd-Šid, podsetimo, dobio je konzorcijum ponuđača u kome su Saobraćajni institut CIP doo, Ras inženjering niskogradnja doo, Novkol ad, Montprojekt doo i Starting doo.

Na ovoj lokaciji predviđena je gradnja denivelisanoog ukrštaja pruge Beograd-Batajnica-Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti, a vrednost posla sa PDV-om je nešto manja od milijardu dinara, navodi eKapija.

Predviđena je izgradnja godinama planirane saobraćajnice kroz postojeći nasip trupa železničke pruge kako bi se povezale postojeće saobraćajnice sa leve i desne strane pruge izgradnjom podvožnjaka.

Postojeće pruga, kako navodi portal – ima dva koloseka, ali kako je predvidela tenderska dokumentacija planirano je da se projektuje podvožnjak za četvorokolosečni saobraćaj tako da se ostavi prostor za izgradnju po još jednog koloseka sa svake strane postojećih.

Izabrani konzorcijum dobio je rok od 60 dana za izradu tehničke dokumentacije od dana uvođenja u posao, dok je rok za izvođenje radova 450 dana.

Prethodno sporazumno raskinut ugovor

Na tenderu sprovedenom pre više od pet godina izabran je konzorcijum koji je predvodila Energoprojekt niskogradnja, a zadatak je bio da se izradi tehnička dokumentacija i da se potom izvedu radovi, odnosno da se probije podvožnjak. U međuvremenu je rok iz opravdanih razloga i produžen, ali na kraju od ovog posla nije bilo ništa.

U toku 2021. Direkcija za građevinsko zemljište obavestila je da probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti, a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge, za čiju realizaciju je bila zadužena Infrastruktura železnice Srbije.

Kao razlog je tada navedeno da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge i da su zato nastupile okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora. Još tada, navodi portal, nije bilo jasno kako se kao prepreka za probijanje podvožnjaka pojavila rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd–Novi Sad, ako se zna da je ta tema uveliko bila aktuelna u vreme raspisivanja tendera za probijanje saobraćajne veze između Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare