Predviđena je izgradnja godinama planirane saobraćajnice kroz postojeći nasip trupa železničke pruge kako bi se povezale postojeće saobraćajnice sa leve i desne strane pruge izgradnjom podvožnjaka.
Postojeće pruga, kako navodi portal – ima dva koloseka, ali kako je predvidela tenderska dokumentacija planirano je da se projektuje podvožnjak za četvorokolosečni saobraćaj tako da se ostavi prostor za izgradnju po još jednog koloseka sa svake strane postojećih.
Izabrani konzorcijum dobio je rok od 60 dana za izradu tehničke dokumentacije od dana uvođenja u posao, dok je rok za izvođenje radova 450 dana.
Prethodno sporazumno raskinut ugovor
Na tenderu sprovedenom pre više od pet godina izabran je konzorcijum koji je predvodila Energoprojekt niskogradnja, a zadatak je bio da se izradi tehnička dokumentacija i da se potom izvedu radovi, odnosno da se probije podvožnjak. U međuvremenu je rok iz opravdanih razloga i produžen, ali na kraju od ovog posla nije bilo ništa.
U toku 2021. Direkcija za građevinsko zemljište obavestila je da probijanje podvožnjaka i spajanje dva bulevara nije moguće izvesti, a da se ne ugrozi dinamika puštanja u saobraćaj nove železničke pruge, za čiju realizaciju je bila zadužena Infrastruktura železnice Srbije.
Kao razlog je tada navedeno da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge i da su zato nastupile okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora. Još tada, navodi portal, nije bilo jasno kako se kao prepreka za probijanje podvožnjaka pojavila rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd–Novi Sad, ako se zna da je ta tema uveliko bila aktuelna u vreme raspisivanja tendera za probijanje saobraćajne veze između Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije.