Foto: N1

U Srbiji trenutno posluje više od 250 franšiznih brendova koji zapošljavaju više od 30.000 radnika i imaju više od 4.500 prodajnih mesta, rečeno je danas u Beogradu na potpisivanju Memoranduma o saradnji Privredne komore Srbije (PKS) i Srpske franšizne asocijacije (SFA) sa ciljem jačanja aktivnosti usmerenih na podršku razvoja franšizne zajednice privrednika Srbije i sertifikacije franšize kao naprednog modela poslovanja.

Memorandum su potpisali direktor sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović i predsednica upravnog odbora SFA i nosilac master licence za Srbiju brenda „Helen Doron English“ Tatjana Petković.

„Srbija je kao koncept preduzetništva prihvatila franšizno poslovanje i sve uspešnije ga primenjuje u praksi. Ono je sad oko 35 odsto ukupnog poslovanja domaće franšize, dok su 65 procenata još uvek strane. Ono što nas razlikuje od međunarodne prakse je da su dominantnije domaće franšize u odnosu na strane i to govori o snazi ekonomije, brendova i koncepata poslovanja koji se primenjuje. Uslužni sektor hotela i prehrambene industrije je glavni, ali sve više je u porastu koncept edukacije, učenja i rada sa mladima“, istakao je Vesović.

PROČITAJTE JOŠ:

Takođe je najavio promociju uspešnih primera tog tipa poslovanja u narednom periodu jer, kako kaže, za mnoge preduzetnike to može da bude sigurniji put oslobođen određenih rizika.

„Želimo da Srpska franšizna asocijacija bude reprezentovana na globalnom nivou i tu Komora može puno da pomogne. Mislim da ćemo primenom Memoranduma o saradnji stvoriti više prostora za mlade preduzetnike koji ulaze u poslovanje da prihvate koncept franšiznog poslovanja, da ga primene i time na neki način ukažu u kojem smeru treba da raste sektor usluga i trgovine“, rekao je Vesović.

Petković je izjavila da je franšiza prepoznatljiv oblik poslovanja, a SFA radiće na dodatnoj sertifikaciji ovog modela poslovanja, promociji i formiranju pravne regulative.

„Današnje potpisivanje Memoranduma o saradnji između PKS i SFA organizovano je sa ciljem jačanja franšiznog koncepta u Srbiji i povećavanja njegove vidljivosti u Srbiji. Sve aktivnosti koje ćemo zajedno sprovesti su usmerene ka edukaciji privrednika u Srbiji kojima to treba predstaviti kao jedan napredan model poslovanja, ka sertifikaciji franšiznih koncepata i ka pomoći u stvaranju pravne regulative koja je neophodna za funkcionisanje ovog sistema u Srbiji“, istakla je Petković.

Rukovodilac Centra za franšizing u PKS Marica Vidanović najavila je organizaciju regionalne konferencije u Nišu koja će biti posvećena edukaciji mladih o tom vidu poslovanja.

Član Upravnog odbora SFA i nosilac master licence Depil Concept Nemanja Nikodijević istakao je da cilj osnivanja asocijacije jeste da se podigne vidiljivost i omogući dodatno informisanje o franšiznom poslovanju.

Nakon potpisivanja Memoranduma o saradnji održana je i prva sednica Skupštine SFA koja je okupila nacionalne i međunarodne franšizne koncepte koji posluju u Srbiji.

Ono što karakteriše franšizno poslovanje jeste korišćenje profitno proverenog poslovnog modela drugog poslovnog subjekta.

To je metod distribucije gde vlasnik proizvoda ili usluge (davalac franšize) daje mogućnost i prodaje pravo primaocu franšize da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom/brendom i da distribuira njegove proizvode ili usluge: koristi njegovo ime i znak, sistem poslovanja, prednosti kroz iskustvo na tržištu, dobija obuku i putokaze profitabilnosti.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar