Ekonomista i potpredsednik Stranke slobode i pravde (SSP) Dušan Nikezić postavio je pet pitanja za ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, povodom potpisanih ugovora za izgradnju auto-puteva sa Kinom.
„Ministre Vesiću, Pošto se već iz Kine hvalite potpisanim ugovorima za izgradnju autoputeva i nabavku vozova, molim vas da odgovorite na pet jednostavnih pitanja“, navodi Nikezić u saopšternju.
Prvo pitanje je kako je planirano zaduženje za auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, za samo godinu dana povećano sa 710 miliona evra na 1,4 milijarde evra, a kako je tek onda vrednost brze saobraćajnice Bački Breg – Nakovo porasla sa 420 miliona na više od dve milijarde evra?
„Kako je uopšte moguće da kilometar autoputa i brze saobraćajnice u Panonskoj niziji košta preko 13 miliona evra po kilometru, što je tri puta više nego što je plaćen autoput Zagreb-Split kroz Dinarske Alpe i 13 puta više nego što je plaćen poluautoput Novi Sad – Horgoš?“, glasi drugo pitanje koje je Nikezić uputio Vesiću.
Potom, treće pitanje je da li će domaći podizvođač ponovo biti Inkop iz Ćuprije, u vlasništvu Milana Radoičića i Zvonka Veselinovića, koji je među 20 firmi sa najvećim profitom u Srbiji, upravo zahvaljujući ugovorima koje im aktuelna vlast dodeljuje mimo bilo kakve tenderske procedure?
Četvrto pitanje je zašto kupujemo pet kineskih brzih vozova, koji treba da saobraćaju na pruzi Beograd – Budimpešta, kada je očigledno da je Mađarska vlada odustala od izgradnje deonice kroz Mađarsku?
Za kraj, Nikezić pita Vesića da li je svestan da će sa ova tri nova projekta povećati buduće zaduženje prema Kini na 17 milijardi evra, a ukupno zaduženje zemlje na 55 milijardi evra, čime će Srbiju dovesti do ivice dužničkog ropstva i bankrota.
„Zato se, na vašem mestu, ne bih hvalio ugovorima koje ste potpisali u Kini, jer se iz aviona vidi da su štetni za Srbiju i neko će, kad tad, morati zbog njih da odgovara“, zaključuje Nikezić.