Kada se u obzir uzmu sva poskupljenja i cene na rafovima koje ne prestaju da iznenađuju kupce, nije ni čudo što su sniženja postala važna u planiranju nabavke kod srpskih potrošača. Olakšavajuća je okolnost da gotovo svaka prodavnica nudi svojim mušterijama kataloge ili mobilne aplikacije, uz koje mogu lako da se informišu o sniženjima ili ostvare dodatne pogodnosti i tako barem malo rasterete kućni budžet.
Kako veliki marketi, koje u svom asortimanu imaju ogroman izbor proizvoda svakog dana imaju neke proizvode na akciji, tako ni izbor prodavnice nije uvek lako napraviti.
Međutim, postoje različiti načini na koje građani mogu da naprave izbor, odnosno različiti načini na koje mogu da se informišu o popustima u prodavnicama.
Jedan od prvih sistem obaveštavanja potrošača o popustima koji je već godinama ustaljen u Srbiji, svakako su katalozi.
Gotovo svaki lanac marketa ima uglavnom nedeljne akcije, koje su predstavljene u katalozima – puno boja, veliki broj proizvoda na jednom mestu i precrtane cene zamenjene novim, svakako utiču na izbor potrošača da baš tu obave svoju kupovinu.
Popusti putem mobilnih aplikacija definitivno još uvek nisu uzele maha u Srbiji, ali nekoliko većih marketa počeo je da koristi i ovu opciju.
Za razliku od kataloga, koji nude iste popuste svakom potrošaču, aplikacije imaju jednu specifičnost – njihovi korisnici imaju mogućnost da ostvare neke dodatne popuste, koji nisu dostupni ljudima koji nisu korisnici.
Pored klasičnih sniženja, neke od ovih aplikacija nude korisnicima opciju da sami odaberu nekoliko proizvoda koje će moći da kupe po sniženim cenama. Inače, ovi popusti uglavnom su i veći od onih „klasičnih“, te idu i do 50 odsto.
Takođe, akcije na aplikacijama uglavnom traju nedelju dana, a onda na red dolaze novi proizvodi.
Pored popusta, aplikacije nude korisnicima mogućnost da, primera radi, kupe tri proizvoda a četvrti dobiju besplatno.
Upotreba aplikacija je jednostavna – svaki korisnik treba da napravi nalog i prilikom svake kupovine skenira bar ili QR kod kojim se aktivira popust.
Takođe, mobilne aplikacije i različite kartice poverenja nude i i duge prodavnice, koje ne prodaju samo hranu, već i garderobu, kozmetiku ili knjige.
Sajtovi poput Moj katalog, koji ima i mobilnu aplikaciju, ili Cenoteka mogu da budu od koristi prilikom izbora najbolje ponude.
Moj katalog zapravo na jednom mestu nudi pregled svih kataloga koji su aktuelni u tom trenutku, dok Cenoteka ima kompletnu ponudu iz nekoliko marketa, sa pregledom cena.
BONUS VIDEO Sezonski popusti u senci preskupe hrane