promo
promo

Renomirani proizvođač električnih automobila, Tesla, ove godine bi mogao da nastavi sa rastom koji je ostvaren u sjajnoj 2020. godini kad je cena akcije kompanije porasla preko 300%. Za sada, cena akcije je u osetnom povlačenju. Visoka cena, narastajuća konkurencija koja ubrzava planove o (potpunom) prelasku na električna vozila, izvesni problemi u samohodnom softveru, uticali su na povlačenje cene akcije. Međutim, mnogi analitičari smatraju da će kompanija ipak ostvariti odlične rezultate i u 2021.

Investiciono društvo “KapitalRS“ iz Beograda, za sve koji su zainteresovani da nauče kako da preko interneta trguju cenom akcija kompanije Tesla (tzv. finansijskim ugovorima za razliku, engl. CFD), pripremio je besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Tesle”. Vodič je prilagođen svim nivoima znanja i možete ga preuzeti putem linka ispod.

Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Tesle” preuzmite ovde.

Tesla ne raste samo zahvaljujući, sada već skoro kultnom statusu među investitorima. Pozitivni podaci o poslovanju kompanije pružaju (sve) veću stabilnost ceni akcije.

Kompanija je u januaru potvrdila da je peti kvartal za redom ostvarila profit. Za Teslu je od velikog značaja bilo uvrštenje u sastav berzanskog indeksa S&P500 krajem prošle godine, nakon čega su veliki investicioni fondovi masovno kupovali akcije ove kompanije.

Jedan od najvažnijih pozitivnih faktora je ogromna ekspanzija na kineskom tržištu na kojem će potražnja za električnim automobilima prema prognozama u 2021. godini porasti za 40%. Kineska vlada je uvela nove zakone koji pružaju podršku kupcima električnih automobila, što bi trebalo da podstakne rast potražnje. Kompanija je u januaru objavila planove o proizvodnji i prodaji automobila u Indiji, još jednom ogromnom tržištu, koja bi takođe želela da postepeno prelazi na izvore čistije energije.

promo
promo

Pobeda predsednika Bajdena na predsedničkim izborima u Sjedinjenim Državama krajrm prošle godine i uspostavljanje kontrole demokrata nad Senatom SAD, imaju su takođe veliki značaj za kompaniju Tesla. Bajden je početkom aprila objavio plan za ulaganja u infrastrukturu vredan oko 2000 milijardi dolara, koji obuhvata i program za zelenu energiju. Za industriju električnih automobila je izdvojeno 174 miliona dolara, a tim novcem će se između ostalog izgraditi i 500.000 stanica za napajanje električnih automobila širom SAD. To bi trebalo da dodatno podstakne kupovinu električnih automobila.
Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Tesle” preuzmite ovde.

S druge strane, mnogi tradicionalni proizvođači automobila kao što su Volkswagen, BMW, Ford i Daimler razvijaju sopstvene električne automobile, ili već imaju odlična vozila u ponudi. Drugi rivali, kao što je kineski Nio, takođe proizvode električna vozila, ali se i dalje nisu dokazali na svetskoj pozornici. Čak je i Apple nedavno objavio nameru da ubrza program razvoja električnih automobila, ili da stupi u partnerstvo sa proizvođačima električnih ili tradicionalnih automobila. Teslina potencijalna konkurencija želi svoj “deo kolača” na brzorastućem tržištu, ali svi učesnici su više meseci u zaostatku za ovim tržišnim liderom.
Još jedan faktor koji je ograničavao uspon cene akcije kompanije Tesla ove godine bila je svetska nestašica čipova potrebnih za proizvodnju električnih automobila, odnosno ugradnih elektronskih komponenti. Teslin rival Nio je bio prinuđen da obustavi proizvodnju, a mnogi se boje da će se i Tesla naći na udaru, što bi moglo da predstavlja prepreku ka postizanju planiranog broja isporuka vozila.

Mnogi investitori su optimistični uoči nove sezone finansijskog izveštavanja kad kompanije objavljuju rezultate kvartalnog poslovanja, a Tesla je pri vrhu liste što se tiče pozitivnih očekivanja.

Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Tesle” preuzmite ovde.

Izvor: Bloomberg, Reuters, CNBC

Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Aleksandra Zavišića, Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investiciono društvo pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar