Povodom teksta koji je objavljen u dnevnom listu „Nova“ 5. novembra 2021. godine, na četvrtoj i petoj strani, sa najavom na prvoj strani, pod naslovom „Tri državna lopova ukrala milijardu evra“, molimo Vas da u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima u prvom narednom broju objavite naš sledeći odgovor i ispravku objavljenih informacija:
Povodom teksta koji je objavljen u dnevnom listu „Nova“ 5. novembra 2021. godine, na četvrtoj i petoj strani, sa najavom na prvoj strani, pod naslovom „Tri državna lopova ukrala milijardu evra“, molimo Vas da u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima u prvom narednom broju objavite naš sledeći odgovor i ispravku objavljenih informacija:
-Nebojša Šurlan generalni je direktor i odgovorno lice u „Infrastrukturi železnice Srbije“ od 29. maja 2020. godine, kako je to i navedeno u tekstu.
Međutim, Izveštaj Državne revizorske institucije o pravilnosti poslovanja „Infrastrukture železnice Srbije“, odnosi se na javne nabavke realizovane u 2018. i 2019. godini, dakle znatno ranije nego što je Nebojša Šurlan imenovan za generalnog direktora ove kompanije. Objavljivanjem fotografije Nebojše Šurlana uz tekst „Tri državna lopova otela milijardu evra“ i u kontekstu da je time „oštećen budžet Srbije za milijardu evra“, dnevni list „Nova“ svojim čitaocima poslao je nedvosmislenu poruku da je Šurlan, zapravo, jedan od ta „tri državna lopova“ i da je odgovoran za utvrđene nepravilnosti u javnim nabavkama u „Infrastrukturi železnice Srbije“.
Na taj način generalnom direktoru „Infrastrukture železnice Srbije“ objavljivanjem ove netačne informacije naneta je velika moralna šteta.
Nebojša Šurlan je odmah po dolasku na funkciju generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije“, već u junu 2020. godine, prepoznao nedostatke i propuste u funkcionisanju javnih nabavki u ovom društvu, a tome je svakako doprineo i navedeni Izveštaj DRI. Odmah su smenjeni direktor Sektora za javne nabavke i njegovi saradnici, a pojačan je i rad Sektora za unutrašnju kontrolu, čiji je zadatak, pored ostalog, upravo i da prati realizaciju aktivnosti u ovoj oblasti.
Rezultat svih tih aktivnosti je činjenica da je „Infrastruktura železnice Srbije“ od 1. jula 2020. godine do danas u realizaciji javnih nabavki ostvarila uštede od oko 1,2 miliona evra. Naime, stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ koje su realizovale javne nabavke ostvarile su u prethodnih šesnaest meseci razliku između procenjenih i postignutih ugovorenih vrednosti za nabavke od oko 144 miliona dinara. To znači da su nakon sprovedenih procedura javnih nabavki dobijene ugovorene vrednosti koje su za oko 1,2 miliona evra bile manje od prvobitno predviđenih planovima nabavki.
Na taj način „Infrastruktura železnice Srbije“ ostvarila je značajne uštede, a ova sredstva mogla su biti usmerena u troškove tekućeg održavanja i rekonstrukcije železničke infrastrukture, kako bi bili stvoreni uslovi za bezbedno i nesmetano funkcionisanje saobraćaja vozova.
Tome je svakako doprinela i striktna primena novog Zakona o javnim nabavkama, koji je stupio na snagu 1. jula 2020. godine, uključujući princip jednakog tretmana ponuđača i maksimalnu transparentnost postupka. To je dovelo do povećanja konkurentnosti, pa tako sada u postupcima javnih nabavki prosečno učestvuju četiri ponuđača, što ranije nije bio slučaj.
Oblast javnih nabavki je samo jedan od segmenata poslovanja u „Infrastrukturi železnice Srbije“ koje svojim radom i upravljanjem pokušava da uredi i unapredi generalni direktor Nebojša Šurlan.
Na osnovu svega, bilo je netačno, ali i nekorektno Nebojšu Šurlana staviti u bilo kakav kontekst nepravilnosti u javnim nabavkama u „Infrastrukturi železnice Srbije“ u periodu pre njegovog imenovanja, a navedena ocena njegovog rada i kvalifikacija „lopov“ najblaženo rečeno – neprimerena.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare