Savski most Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Saobraćaj na Starom savskom mostu noćas je bio prekinut, a na njemu su se pojavile mašine i radnici. Postavlja se pitanje da li su to počeli pripremni radovi za rušenje koje predstavnici vlasti najvljuju za jesen.

Sinoć se na društvenoj mreži „X“ pojavio video na kom se jasno vide radnici i bager koji obavljaju radove na Savskom mostu.

Radovi na Starom savskom mostu
Foto:Antonio Ahel/ATAImages

U nameri da saznamo šta se dešava, ekipa Nova.rs uputila se na lice mesta.

Most je danas otvoren za saobraćaj i na njemu je situacija bila uobičajena. Nije bilo radnika, saobraćaj je tekao normalno, a nisu okačena nikakva obaveštenja,

Savski most Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Ipak, radnike smo zatekli u neposrednoj blizini, pored šetališta.

Od ljudi koji su tu angažovani saznali smo da su oni tu „u sklopu radova za most“, ali da ne znaju tačan datum kada će početi rušenje Starog savskog mosta.

„Kad završe ove faze ispitivanja podzemnih mina, mislim da će krenuti“, rekao je sagovornik Nova.rs i dodao da bi prvo trebalo završiti deo oko mosta, ali da on ne zna kada će se to tačno dogoditi.

Od gradskih i državnih funkcionera čuli smo različite rokove za početak radova.

Na zvaničnom sajtu „srbija2027.gov.rs“ piše da će zidanje novog mosta preko Save početi u drugom kvaratlu ove godine, što se očigledno nije dogodilo.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić nedavno je najavio da je rušenje planirano za 1. novembar, kada će saobraćaj biti usmeren na Brankov most.

„Trebalo bi u toku leta da bude zatvoren za automobile, da ostane samo tramvaj da ide preko njega. I tad imamo neke dve i po godine, do kraja 2026. da most bude završen. Ja ću početi da Stari savski most zovem Novi srpski most, jer ako smo mogli sa 70 godina da imamo ‘stari nemački most’, možemo da imamo i Novi srpski most koji će biti na ponos svih nas. Ja ću ga zvati Novi srpski, a sad da li će se tako i zvanično nazvati, pokazaće vreme“, rekao je Aleksandar Šapić krajem juna.

Savski most Foto:Amir Hamzagić/Nova.rs

Pribavljanje dozvola

Rušenje Starog savskog mosta i izgradnja novog najavljena je odavno, a radovi se prolongiraju još od 2019, jer se tome protivio dobar deo javnosti. Međutim, vlast taj projekat sada najavljuje u sklopu pompezno najavljivane izložbe Expo 2027.

Prvi koraci ka tome preduzeti su već sredinom juna, Naime, na sednici Privremenog organa Beograda usvojen je zaključak kojim Grad ovlašćuje Republiku Srbiju, odnosno Ministarstvo građevinarstva da podnese zahtev i vrši sve radnje u postupku pribavljanja dozvole za uklanjanje Starog savskog mosta.

Pano ilustracija Linijski parka Foto:TANJUG/ STR

Koliko projekat košta

Novac za rušenje starog i izgradnju novog mosta već je obezbeđen. Kako je „Nova“ objavila, Vlada Srbije potpisala je ugovor o kreditiranju u vrednosti do 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas. Iz teksta ugovora može se videti da je ukupna vrednost projekta 94.019.804 evra.

Mediji su ranije preneli da je gradnja novog mosta poverena kompaniji „PoweChina“ iz Pekinga.

U junu prošle godine Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za “tehničku kontrolu tehničke dokumentacije” na lokaciji Starog savskog mosta, a posao vredan 14,4 miliona dinara je dobio Građevinski fakultet.

Pročitajte još:

Za Beograđane postojeći, stari most, ima sentimentalnu vrednost jer podseća na herojsko delo učitelja Miladina Zarić, koji ga je 20. oktobra 1944. spasio od miniranja nacista koji su planirali da ga tokom povlačenja sruše.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare