Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Narodna banka Srbije preporučila je svim društvima za osiguranje da omoguće klijentima odloženo plaćanje dospelih premija osiguranja, ukoliko plaćaju u ratama.

NBS je pozvala sva društva za osiguranje da, procenjujući svoje finansijsko stanje, a u skladu sa propisima, omoguće ugovaračima osiguranja da, za vreme trajanja vanrednog stanja usled epidemiološke situacije, odlože plaćanje dospelih premija osiguranja po zaključenim ugovorima o osiguranju, bez uticaja na njihova prava iz tih ugovora.

Ova preporuka se naročito odnosi na ugovarače osiguranja kojima je upućena zabrana kretanja tokom celog dana u starijoj životnoj dobi, kao i na one ugovarače osiguranja koji su ostali bez redovnih prihoda ili su im redovna primanja znatno smanjena tako da više nisu u mogućnosti da za vreme trajanja vanrednog stanja izmire svoje obaveze po osnovu ugovora o osiguranju.

Ugovaračima osiguranja se preporučuje da stupe u kontakt sa svojim društvom za osiguranje radi razmatranja mogućnosti odlaganja plaćanja dospelih premija osiguranja.

Premije dospele u periodu vanrednog stanja bi, u slučaju odlaganja njihovog plaćanja, bile naknadno izmirene od strane ugovarača osiguranja bez obračuna kamate, uz odgovarajuće raspoređivanje duga za premije osiguranja po isteku tog perioda.

Građani koji nemaju potrebu da im se plaćanje dospele premije osiguranja odloži, slobodni su da svoje obaveze izmire u rokovima predviđenim ugovorom o osiguranju.

U NBS navode da je važno da u interesu svog zdravlja, a po preporukama nadležnih institucija, što više koriste elektronske kanale komunikacije i savremene tehnologije.

NBS preporučuje da se u što većoj meri izbegavaju odlasci u prostorije finansijskih institucija, i da se koriste dostupni elektronski kanali komunikacije, a kada je reč o plaćanjima – bezgotovinska (instant plaćanja korišćenjem aplikacija za mobilno bankarstvo ili platne kartice).

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram