Leto za nama obeležile su ogromne gužve i dugački redovi putnika na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" kojima su letovi kasnili po nekoliko sati. Mnogima je letovanje bilo upropašćeno. Ipak, ima i onih retkih primera gde je kompanija "Er Srbija" na kraju platila odštetu zbog kašnjenja leta. Porodica naše sagovornice Nataše K. iz Beograda je uspela od ove kompanije naplati više od 130.000 dinara.
Nataša je tog jula trebalo da leti na Krit. Njen avion kasnio je gotovo šest sati, a kako navodi, ni danas njena porodica, suprug i dvoje dece, ne znaju koji je razlog bio da let ovoliko kasni.
„Ja sam odmah nakon dva ili tri dana kod njih na sajtu popunlla formular koji je zaista jednostavan. Lako se popunjava“, kaže Nataša.
Dodaje da je prethodno pogrešila jer je podatke sa brojem karte slala mejlom, nakon čega su je uputili na ovu kontakt formu.
„Ja sam to podnela početkom jula. Koliko znam oni imaju rok do 60 dana do kog to treba da raše. Ali, odmah su mi pisali da je moguće da će cela procedura potrajati zbog velikog broja zahteva. Na kraju je sve trajalo malo više od 3 meseca“, navodi Nataša.
Kaže i da svi mogu da posvedoče koliki je ovog leta na aerodromu bio haos.
„Moja velika zamerka je ta što kada dobijete potvrdu da ste aplicirali, dobijate neki mejl u kom dobijete broj. Kada sam ja pokušala da se raspitam šta je sa tim mojim brojem , odnosno prijavmo, shvatila sam da ne vredi zvati kol centar je oni ne mogu da ti pomognu. Taj broj njima ne znači ništa i oni kod žalbi ne mogu da ti pomognu“, kaže Nataša.
Kako bi videla dokle je stigao njen slučaj, pisala je nekoliko mejlova. Odogovoril su joj na poslednji.
„Rekli su mi da je žalba usvojena i da će novac biti uplaćen u roku od sedam dana, a legao je već posle dva“, navodi naša sagovornica.
Iznos koji je Nataša uspela da naplati za njih četvoro je oko 130.000 dinara. Kaže i da mnogo ljudi ni ne zna koja sve prava imaju tokom leta.
„Ja baš češto putujem i recimo da to znam. Ali vidim da puno ljudi ni ne zna svoja prava kada im let kasni. Tek kad odete do nekog šaltera, oni vam kažu da možete da dobijete neki obrok. Nisam sigurna kako to treba organizovati kako to bolje saopštiti. Na našem letu je bilo puno ljudi koji to nisu znali. Obrok smo dobili tek kad smo prošli pasošku kontrolu. Dobijali smo te lanč pakete“, kaže Nataša.
Navodi i da je čula primere njenih poznanika da su im tražili dodatna dokumenta osim karata, poput dokaza o boravku u hotelu i slično…
Na sajtu Er Srbije u delu prava putnika detaljno je objašnjeno sve o kašnjenju leta, a tu je i kontakt forma koju treba popuniti.
Gotovo svakog dana u letnjoj sezoni, građani su saopštenjima bili obaveštavani da je izvesno da će letovi na beogradskom aerodromu kasniti.
U pomoć je tada priskočio i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić koji sa kompanijom „Vansi“, koja je koncesionar beogradskog aerodroma, pregovarao pokušavajući da reši problem, što baš i nije urodilo plodom.
Kao razloge kašnjenja, aerodrom je navodio najčešće nedovoljno kapaciteta pojedinih aerodromskih službi.
Takođe, „drop off“ šalteri za predaju prtljaga već čekiranih putnika često nisu bili u funkciji.
Osoblje za ukrcavanje prtljaga u avion vrlo često kasnilo je i nije imalo dovoljno ljudi.
U večernjim časovima nedostajli su zaposleni u svim službama podrške, često su morali da se čekaju i agenti na gejtovima za ukrcavanje.
Problemi su postojali čak i na dolaznim letovima, kada su putnici usled nedovoljnog broja zaposlenih na iskrcavanju prtljaga i u sortirnici, često morali da čekaju prtljag duže nego što im je trajao let.
Naš portal poslao je pitanja na adresu „Er Srbije“, kako bi proverio koliko je žalbi do sada usvojeno, kao i koliko je letova kasnilo ovog leta. Nismo dobili odgovor do objavljivanja ovog teksta.
***
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare