On je zavodljiv i senzualan poput pametno urađene reklame. Kombinuje nadrealne slike jarkih boja, optičke iluzije i dvosmisleni narativ. S njim su birali da sarađuju najpoznatiji svetski brendovi, kao što su Nike, Diesel i Kenzo, a sada je konačno stigao i u Srbiju.
Ukoliko još uvek niste čuli za Toiletpaper, sada je krajnje vreme, jer nas uskoro očekuje lansiranje jedne velike globalne kolaboracije, u kojoj baš ovaj magazin diriguje kreativu i zasigurno će privući veliku pažnju javnosti.
Sada već kultni magazin i jedan od najautentičnijih projekata evropske dizajnerske scene, Toiletpaper postoji već 13 godina, a pokrenuli su ga poznati umetnik Mauricio Katelan i fotograf Pjerpaolo Ferari.
Kako to obično biva u umetnosti, publikacija nastala je spontano – iz želje ovog dvojca da prikažu proces kreativnog stvaralaštva. Prvo, sada već istorijsko izdanje Toiletpaper magazina, pojavilo se u formi knjige bez teksta. Umesto reči, dominiraju slike u sjajnim, komercijalno inspirisanim stilovima, koje pokušavaju da nam prenesu apsurd, u već apsurdan svet. Tako možete videti pištolj koji pada u toalet ili ženu koja leži pored gigantskog jastoga, čak i kauč zatrpan gomilom špageta… Ove slike i bezbroj drugih, prikazane su u izuzetno jarkim bojama i sa još izuzetnijim smislom za humor.
Za teme svojih radova, Toiletpaper uzima uobičajene stvari poput fotografija hrane i visoke mode i karikira ih do krajnosti. Rezultat toga je skupina slika koje su toliko primamljive i nesvakidašnje, da ih uvek želimo još.
Za takav efekat, odgovoran je tim kreativaca različitih stilova, koji iznova uspevaju da izgrade prepoznatljivu estetiku i dočaraju neobičnost 21. veka – Antonio Kolomboni, Emili Eldridž, Kamila Falsini i Sara Alonso Martinez.
Antonio je poznat po stvaranju apstraktnih portreta ljudi koristeći grafičke module, dok Emili stvara murale inspirisane modom i pop kulturom, na duhovit i smeo način. Kamila kreira velike minimalističke zidne crteže u jarkim bojama, a Sara se služi papirom i grafikom i kroz svoje radove otvara debate o savremenim načinima interakcije među ljudima.
Magazin Toiletpaper pronašao je efikasnu formulu uspeha, tako što je mejnstrim proizvode doveo do apsurda i besmisla, a opet stilizujući ih na razumljiv način. Rezultat toga je retka kombinacija smešnog i ozbiljnog, konceptualnog i zabavnog. U srcu svega je zabavan duh, jer prema rečima samih osnivača – oni sebe ne shvataju previše ozbiljno. Možda je upravo u tome moć i snaga ovog posebnog i britkog projekta, o kojem će se u Srbiji tek pričati. Strpite se, još samo malo.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar