Foto: Shutterstock

Potrošači u Srbiji prošle godine najviše su se žalili na kvalitet tehničke robe, pre svega bele tehnike, kao i mobilnih telefona i obuće, rekla je danas predsednica Centra potrošača Srbije Maja Anokić.

Ona je na panelu „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo“ istakla da su potrošači podneli između 3.500 i 4.000 žalbi na kvalitet kupljene robe.

Navela je da je bila u porastu internet kupovina, posebno u toku pandemije virusa korona, pa je povećan i broj žalbi na robu kupljenu na taj način.

Panel o pravim i zaštiti potrošača organozovala je kompanija Lidl povodom Svetskog dana potrošača.

Pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić podsetila je da je novi Zakona o zaštiti potrošača u primeni od decembru 2021. godine, kada je napravljen veliki pomak vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.

PROČITAJTE JOŠ

„U zaštiti potrošača veoma je važna saradnja kupaca, udruženja koja štite njihova prava i trgovcima“, istakla je Rakić.

Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Srbije Tomislav Momirović rekao je da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo samo sedam postupaka, a 2022. godine bilo je 779 predloga za vođenje postupaka, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora.

Naveo je da je rešeno 495 predmeta od kojih je 181 rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.

Momirović je kazao da je februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije.

BONUS VIDEO Kad izbledi ta jedna crvena: Šta može da se kupi za 1000 dinara?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar