Jedan od najmanje vidljivih, a istovremeno i jedan od najvažnijih „ratova“ na tržištu rada je rat za talente. Skoro 70 odsto kompanija u Srbiji je u stalnoj potrazi za talentovanim ljudima. S druge strane, paradoksalno je da imamo tržište koje se s jedne strane nadmeće za talente, a s druge strane ih teško zadržava.
Mnogi kažu da je važnost privlačenja i zadržavanja talenata za kompanije slična važnosti i potrebi fudbalskih klubova da imaju najbolje igrače. Otuda i ne čudi što većina kompanija ima program za talente.
Tehnomanija, vodeći ritejler u prodaji kućnih aparata i elektronskih uređaja koja uvodi sve veći broj novih kategorija, pokrenula je prošle godine program za mlade talente Super Star. Kako objašnjava Milica Radojčić, šef kabineta generalnog direktora, ovaj program je strateški bitan za kompaniju i podržavaju ga i HR i kabinet generalnog direktora ove kompanije.
„Mi u Tehnomaniji smo svesni da talenti imaju ogroman uticaj na razvoj kompanije. Sa mladim, talentovanim ljudima smo radili i ranije i znamo da očekuju puno od kompanije u kojoj rade, da imaju veliku dozu samopouzdanja i da nemaju strah od promene posla. Zato smo naš program Super Star kreirali u skladu sa njihovim očekivanjima umesto sa zahtevom da se oni uklope u naša očekivanja“, kaže Milica.
U Tehnomanijin talent program Super Star uključeno je 15 zaposlenih između 25 i 35 godina. Sa njima se, kako kaže Milica, dodatno radi, a omogućene su im plaćene obuke i treninzi, rad sa mentorima i redovni sastanci sa CEO-om kompanije, kao i HR-om.
Za razliku od većine kompanija koje posluju na srpskom tržištu i u kojima menadžment sputava razvoj talenata zbog sopstvenih strahova, u Tehnomaniji mladi aktivno učestvuju na projektima i u donošenju strateških odluka za kompaniju. Sastanci na kojima zajedno sede mladi talenti i top menadžment u Tehnomaniji nisu incident, već redovna praksa.
„Na tim sastancima mladi talenti imaju mogućnost da iza zatvorenih vrata sa top menadžmentom diskutuju o najvažnijim odlukama za razvoj kompanije. Na ovaj način želimo da pošaljemo poruku da ih cenimo i da nam je njihovo mišljenje važno. A s druge strane naš top menadžment dobija priliku da čuje nove ideje, nova rešenja za probleme i da ojača odnos i poverenje sa budućim liderima kompanije. Ove sastanke organizujemo jer znamo da su važni za obostrani razvoj i dobrobit Tehnomanije„, objašnjava ona.
Jedna od stvari koja takođe razlikuje Tehnomanijin program Super Star od većine sličnih programa je što se mladim talentima odmah daju izazovni zadaci, a često su im poverene i značajne pozicije i odgovornosti u kompaniji.
„Talentovani imaju tu potrebu da odmah budu ‘bačeni u vatru’. To je nešto što smo mi prepoznali i što smo i uradili. Kako na svetu ne postoje dve iste osobe, tako ne postoje ni dva ista talenta. Zato konstantno pratimo njihov napredak i promene i u skladu sa tim pravimo planove njihovog individualnog razvoja. Mi želimo da povežemo njihove lične ciljeve sa razvojnim ciljevima Tehnomanije„, naglašava Milica.
Aleksa Ocokoljić, jedan od 15 Tehnomanijinih SuperStarova, u kompaniju je došao pre 9 meseci i trenutno je na poziciji rukovodioca službe za analitiku i izveštavanje.
On kaže da ga velika i konstantna odgovornost koju ima motivišu da uvek da sve od sebe.
„U Tehnomaniji mi se najviše dopada to što vidim da su moj trud, talenat i znanje prepoznati. Generalno ovo je kompanija koja daje mladima mogućnost da napreduju i sprema ih za bilo koju poslovnu ulogu“, ističe Aleksa.
Nina Marković u Tehnomaniji je nešto više od godinu dana i sada je na poziciji Junior Category Managera. Ona kaže da joj se u programu Super Star najviše dopada posvećenost kompanije mladim ljudima.
„Uključeni smo u sve procese i novine koje se događaju u Tehnomaniji. Starije kolege, kao i naši mentori, spremne su da sa nama podele svoje znanje, što nam je jako korisno zbog novih izazova koji su pred nama. Deo našeg programa čine i edukacije. One su nam korisne, jer nam pomažu da se svaki član SuperStar tima bavi ne samo poslovnim, već i ličnim razvojem“, kaže Nina.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare