Ova godina definitivno će ostati upamćena po enormno velikim računima za struju koji su stizali na adrese mnogih građana. Iako se činilo da je tome došao kraj nakon što se "Elektroprivreda Srbije" oglasila i objasnila da je problem u softveru koji je "zabrljao", ipak se kraj ne nazire. Primer je Mira Premiski iz Smederevske Palanke koja živi u šumi, nema mobilni telefon ni internet, ali joj stižu ogromni računi za struju.
„Sve je moguće“, kaže poznata izreka, ali Mira Premiski iz Smederevske Palanke ne misli tako. Zbog čega? Zato što je, kako objašnjava za Nova.rs, potpuno nemoguće da mesečno dobije račun za struju i do 100.000 dinara, s obzirom na to da živi „kao u kamenom dobu“.
„Živim na 60-70 kilometara od Beograda, a moje selo nema internet, niti mobilnu telefoniju. To vam sve govori. Ali, da se vratimo na struju. Kad pomislim na struju, na račune i na EPS, proradi mi želudac! Potpuno je nemoguće i suludo da ja, koja živim sama, bukvalno u šumi, bez interneta, da dobijem toliko veliki račun. To nije moguće. EPS nije ni učitao struju, nego je proizvoljno pisao. Drugačije objašnjenje nemam“, priča Mira za Nova.rs.
Agonija sa EPS-om, kako Mira naziva trenutnu borbu sa ovim državnim preduzećem, počela je još prošle godine u novembru, kada je dobila račun za struju u iznosu od 54.000 dinara. To joj se učinilo nemogućim jer je njen uobičajen račun bio od 7.000 pa do 14.000 dinara, u zavisnosti od toga li je leto ili zima.
„Moja priča ne može da se ispriča. Ja se tačno godinu dana borim sa enormno velikim računima za struju i sa EPS-om. Što je najgore, sve im plaćam, čak i ako to nisu moji realni računi, ali sam uplašena da bi mogli da mi isključe struju. Kako ću u mraku usred šume? Zato im sve plaćam, kao što svi plaćaju. Sve sam prenela advokatu“, objašnjava ona.
Mira čuva račune za struju unazad deset godina. Kada joj je stigao ovaj od 54.000 dinara, upoređivala je svaki prethodni sa njim, da bi shvatila šta se dogodilo.
„Moj prosek za struju je otprilike 7.000 dinara. Leti imam oko 3.000-4.000, zimi oko 15.000 i sve plaćam redovno i na vreme. Taj od 54.000 dinara sam platila jer nisam želela probleme sa ovima koji ‘vladaju našim umom’. Međutim, ‘EPS’ je to proknjižio u januaru iako sam ja uplatila u novembru. I onda sam dobila sledeći račun 73.000 dinara, pa treći račun bio je 34.000, i sve su dolazili tako dok mi u martu nije stiglo neverovatnih 104.000. Tada sam zaista poludela“, priča Mira.
Objašnjava da je svaki račun reklamirala, ali da joj odgovor nikada nije stizao. A ona je sve uredno plaćala, iz straha da joj struja ne bude isključena.
Tvrdi da nadležni za očitavanje struje nisu dolazili na njenu adresu, te da su otprilike pisali i „malo se zagubili u masi potrošenih kilovata“.
„Ne znam šta bih drugo rekla. Uporedila sam račune i videla sam da nisu čitali. Ja ih pozovem i kažem im to, a oni meni, zamislite, kažu da im je bolesna osoba koja to može da proveri u kompjuteru. Ja kažem njima: Vi ste bolesni u mozak! I nekako jedna žena otvori u monitoru i kaže da je pročitana struja. Pošto sam uvidela da od EPS-a u Smederevskoj Palanci nema ništa jer se po nekoliko sati čeka ispred šaltera, poslala sam mejl na njihovu adresu u Beograd. Mi nemamo internet, ali nam kad-kad uključe i tad sam i iskoristila da pošaljem mejl. I dobila sam odgovor da će pogledati moju reklamaciju i sve se na tome završilo“, nastavlja ona.
Mira dalje navodi da jedan deo strujomera ne radi kako treba, zbog čega je pozvala nadležne da ga poprave. Rekli su joj da će doći da ga zamene, ali se to još uvek nije desilo.
„Moja borba sa EPS-om se nije završila, tek je počela. Ali verujte da ću istrajati do kraja, neću odustati i postati samo jedna u nizu od potrošača koju su nasamarili“, poručuje ona.
BONUS VIDEO: Hoće li pojeftiniti struja?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare