Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Grada Beograda oglasio je javne prezentacije urbanističkih projekata za izgradnju dva stambena kompleksa u okviru naselja "Beograd na vodi". Pored Starog savskog mosta planirana je izgradnja stambene višespratnice, dok je pokraj mosta "Gazela" predviđen kopleks kojim će dominirati tri kule visoke 100 metara.
Na parceli kraj Starog savskog mosta, gde je kompanija „Beograd na vodi“ ranije najavljivala izgradnju luksuznog W hotela, planirana je izgradnja stambeno-poslovne višespratnice sa ukupno 41.648 metara kvadratnih.
Objekat je oivičen promenadom na obali Save, zelenim pojasom ispred Starog tramvajskog mosta, novoizgrađenom ulicom broj 4 i Hercegovačkom ulicom. Objekat će imati dva podzemna nivoa, prizemlje, mezanin (međusprat) i 16 spratova, i biće visok 59,6 metara, piše N1.
U okviru objekta nalaziće se 260 stanova. Funkciji stanovanja su namenjene sve etaže osim dela objekta koji je namenjen poslovanju u prizemlju, garaža koja se nalazi od druge podrumske etaže do prvog sprata i deo SPA zone sa bazenom koji je projektovan u funkciji stanovanja i nalazi se na drugom spratu.
U prizemlju objekta su predviđeni lokali i restorani.
U garaži objekta projektovano je ukupno 299 parking mesta, od kojih je 16 parking mesta projektovano za invalide, 10 parking mesta sa elektropunjaćčima i ukupno 28 parking mesta za motore.
Fasada je projektovana delom kao ventilisana sa opeka flisnama i delom kontaktna sa fasadnim malterom. Materijali su staklo, aluminijum i klinker opeka listele i fasadni malter.
Kompanija „Beograd na vodi“ već prodaje stanove u ovoj zgradi koja se na njihovom sajtu reklamira pod imenom „BW Victoria“.
Javna prezentacija ovog projekta obaviće se u zgradi Gradske uprave grada Beograda, u Ulici 27.marta br. 43-45, od 7. do 14. februara 2024. godine, svakog radnog dana od 9 do 15 časova.
U istom periodu, i na istom mestu, biće održana i javna prezentacija urbanističkog projekta za stambeno-poslovni kompleks koji je planiran na prostoru između mosta Gazela i Starog železničkog mosta.
U okviru ovog kompleksa planirana je izgradnja tri stambene kule (A, B i C) sa po 27 spratova, dve šestospratne stambene lamele (D i E) i aneksa između A i B kule u kom će se nalaziti SPA centar.
Na parteru je planirano i pet manjih prizmenih objekata (F, G, H, I i J) za ugostiteljske sadržaje, čija je morfologija, kako se navodi, promenjena kako bi bila u harmoniji sa planiranim pejzažnim i parternim uređenjem koje gravitira ka obali utvrde reke Save i planiranom šetalištu.
Ukupna povrđina kompleksa je 133.835 kvadratnih metara, a maksimalna visina kula je 100 metara u odnosu na kotu trotoara pristupne saobraćajnice.
Najveći deo kompleksa namenjen je stanovanju, i biće izgrađeno ukupno 866 stanova. Za trgovinu je opredeljeno nešto manje od 7.000 kvadrata, a za poslovanje oko 4.000 kvadrata.
Podzemna garaža kompleksa je projektovana u delu ka bulevaru Vudroa Vilsona, a predviđa se i izgradnja nadzemne garaže sa poslovnim objektom (kancelarijskog tipa „open space“) i zajedničkom krovnom terasom, koja je toplom vezom spojena sa Lamelom D. Podzemna i nadzemna garaža imaće ukupno 1.177 parking mesta.
Prizemlja objekata su, kako se navodi, namenjena komercijalnim delatnostima, odnosno kafeima, restoranima, trgovinama, galerijama, agencijama i sl.
Kada je reč o javnim površinama, u ovom bloku je, kako se navidi, planirano zelenilo bogatog fundusa od visokog preko srednjeg i niskog rastinja.
Parterno uređenje je planirano popločavanjem behaton pločama u različitim bojama i slogovima. U tom smislu procenat slobodnih i zelenih površina je 62,30 odsto, dok je dubokoukorenjenog zelenila planirano 10,05 odsto.
Posebna pažnja je, kako se ističe, posvećena ravnom krovu nadzemne garaže sa poslovanjem gde je planirano raskošno zelenilo i rekreativni sadržaji poput trim staze, mini kafea i delova za vežbanje na otvorenom sa atraktivnim pogledom na reku Savu.
Kako navode autori urbanističkog projekta, jedna od glavnih uloga dodatog objekta nadzemne garaže sa poslovanjem je i stvaranje zvučnog bafera ka stambenim objektima, kako bi se amortizovala buka koja dolazi od saobraćaja na mostu „Gazela“.
***