Još ne postoje zbirni podaci koliko građana i privrednika se odlučilo da ipak nastavi da otplaćuje svoje kredite, iako je uvedeno mirovanje na sve rate do kraja juna. Čak i banke pojedinačno nemaju konačne podatke, jer im se korisnici i dalje javljaju tim povodom. Ipak, prema podacima Kredi agrikol banke, čini se da je procenat onih koji nisu pristali na moratorijum - prilično visok.
Svaki treći privrednik nastavlja da otplaćuje svoje kredite i tokom vanrednog stanja, kao i svaki četvrti građanin. Ovo je podatak Kredi agrikol banke, koji je, na pitanje Nova.rs, potvrdila Marijana Cupara, rukovodilac digital i marketing divizije banke.
Cupara je, na onlajn konferenciji Francusko-srpske komore na temu – mere vlade za preduzeća iz ugla bankara, istakla da jedan deo klijenta nije na pravi način razumeo odluku Narodne banke Srbije o moratorijumu.
„Odluku o moratorijumu su shvatili po principu – ako ne zovem, znači da hoću da nastavim da otplaćujem. A, u stvari je obrnuto – moratorijum važi za sve, osim za one koji se izjasne da žele da nastave sa otplatom rata“, objašnjava Cupara.
Rok za izjašnjavanje po pitanju moratorijuma, tačnije rok do kada je trebalo da se jave korisnici koji ga ne žele, bio je 31. mart.
„Zaključno sa tim danom, u Kredi agrikol banci smo imali 25 odsto građana-korisnika kredita koji su se izjasnili da će nastaviti otplatu. Kada je reč o pravnim licima, uključujući i mala i najveća preduzueća, procenat onih koji su rekli da žele da nastave otplatu je oko 30 odsto, što je prilično visok udeo“, rekla je Marijana Cupara za Nova.rs.
Kako navodi, kod malih preduzeća je u početku bilo oko 20 odsto onih koji ne žele moratorijum, što je svaki peti korisnik koji nastavlja sa vraćanjem rata.
„Međutim, korisnici sve više zovu i trenutno u segmentu klijenata malih preduzeća imamo 26 odsto onih koji su odbili moratorijum“, istakla je Cupara.
Ona je podsetila da korisnik kredita može da se predomisli – čak i ako je u jednom trenutku odbio moratorijum i banci potvrdio da želi da nastavi da otplaćuje rate, ostaje mogućnost da ponovo kontaktira banku i zatraži mirovanje obaveza dok traje vanredno stanje.