Slučaj Beograđanke kojoj je Infostan poslao račun uvećan za skoro 30.000 dinara navodeći da je navodno u mesec dana potrošila 368 kubika vode slučaj je koji ne može da se toleriše, poručuju iz Nacionalne organizacije potrošača i navode da zbog ovog neko treba da snosi odgovornost, a da ljudi koji su očitavali vodomer treba da izgube licencu ili pravo na očitavanje.
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, savetuje svim građanima da se u ovim situacijama obrate ovoj organizaciji i da će oni pokrenuti postupak. Slučaj Beograđanke kojoj je stigao drastično uvećan julski račun za Infostan, Papović za portal Nova.rs ocenjuje kao nedopustivo i navodi da odgovornost mora da snosi i onaj koji je očitao vodu, ali i firma koja je slala račune, u ovom slučaju Infostan.
Takve stvari se ne tolerišu i oni koji se bave očitavanjem vodomera treba da pod hitno izgube licencu, a oni koji su slali račune takođe treba da snose neke sankcije, poručuju iz Nacionalne organizacije potrošača.
„To je nedopustivo, ne mogu oni sa vama da se pogađaju, uplatite pa ćemo onda da vam odbijemo od narednih rata, kako je to uopšte moguće? To je prosto neverovatno. Ako je vaš račun jednog meseca bio 2.000-3.000 dinara i sledeći mesec vam dođe 35.000 zdrava logika nalaže da tu nešto nije u redu. Tu nije u pitanju samo jedan stan nego više i šta se dešava neko je napravio bazen od par hiljada kubika pa nije prijavio zajednički bazen u zgradi“, kaže naš sagovornik.
Papović nam ističe da ne može da se toleriše nečiji nedostatak, neznanje, nemarnost ili bezobrazluk, a pogotovo da se to, kako kaže, stavlja na teret potrošača.
„Bez obzira da li je pukla mreža ili su bili radovi, nebitno je. Tu su definisane stvari i tu nema šta da se diskutuje“, kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača.
Naš sagovornik ističe da ovakve stvari nisu od juče i da tu, kako kaže, ima tehničkih problema, kao što ima primera da se i dalje očitavaju vodomeri čija je tehnička ispravnost istekla još pre 20 godina.
Upitan da li im se građani žale na račune Infostana, Papović navodi da se ovakve stvari dešavaju, ali ne u tako drastičnom iznosu kao ovom.
„Najveći problem je što imate jedan vodomer za stambeni blok pa ga onda delite, iako vam kažu da ne postoji, naravno da postoji tehnička mogućnost da svako u svom stanu ima vodomer“, poručuje naš sagovornik i dodaje:
„Potrošači treba da sankcionišu i kažu za ovakve stvari i mi ćemo pokrenuti postupak. Ne može to tako da bude, mora da se ustanovi čija je greška.“
Podsetimo, Beograđanka Marijana Vučinić dobila je julski račun za Infostan u kojem je navedeno da su u stanu potrošili 368, 24 kubika vode, zbog čega je njen račun premašio 35.000 dinara, a isto su prošle i njene komšije iz zgrade u Ulici cara Dušana u Beogradu.
Kako navodi ova Beograđanka, njen prethodni račun za jun je iznosio 6.687 dinara, a kada su se požalili Infostanu poručili su im da će grešku ispraviti, a nakon toga da stanari ipak plate račun, pa će im odbijati od narednih računa.
Koliko je ukupno 368 kubika vode koliko je Infostan naveo da je ova Beograđanka „potrošila“ najbolje se može oslikati na sledeći način. To bi bilo kao kada bi svaki član četvoročlane porodice dnevno 200 puta povukao vodu iz vodokotlića, u punoj kadi se kupao svaki dan po pet puta, isto toliko puta se dnevno tuširao, i kada bi uz to dnevno prali po pet mašina veša i isto toliko puta uključivali mašinu za suđe.
Bonus video – Rat za vodu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare