Foto: Shutterstock

Manjak poverenja u biznisu dovodi do toga da zaposleni traže druga radna mesta, a to košta i samu kompaniju. Fluktuacija zaposlenih, prema istraživanju, firme košta od 90 odsto do 200 odsto od jedne bruto plate na toj poziciji, ističe Darko Mirković, osnivač kompanije Alterna, koja je strateški partner Brajana Trejsija, jednog od vodećih američkih stručnjaka po pitanju razvoja ljudskih potencijala.

„Zašto je poverenje važno za razvoj kompanije? Kada čovek ima mir i izvesnost, onda je na poslu mnogo efikasniji, može više da doprinese radu kompanije, ako je nepoverenje u organizaciji to je stresno za ljude i oni traže druga radna mesta, a to mnogo košta kompanije jer se pojavljuje odlazak zaposlenih, njihova fluktuacija“, kaže Darko Mirković.

Istraživanje, navodi Mirković, pokazuje da fluktuacija zaposlenih košta kompaniju od 90 odsto do 200 odsto od jedne bruto plate na toj poziciji.

„Dok nađete novog čoveka, intervjuišete ga, obučite, jednostavno prođe vreme, a morate ga plaćati. Što se tiče klijenata, istraživanje pokazuje da sticanje novog klijenta košta šest puta više od zadržavanje starog. Kada kompanija ima zadovoljnog klijenta, od njega može dobiti preporuku, a uz preporuku je lakše prodati“, ukazao je Mirković i dodaje – kada se sve to sabere na duži vremenski interval – razlika je velika.

Opširnije čitajte na N1.

BONUS VIDEO – Kako razmišljaju vodeći ljudi najuspešnijih srpskih digitalnih kompanija

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar