Svaki građanin koji ne može sam do šaltera banke da bi podigao svojih 100 evra, može da ovlasti nekoga da to učini u njegovo ime i to na osnovu jednokratnog punomoćja, na običnom papiru, bez overe kod notara. Banka će, prethodno, proveriti sa korisnikom da li je ovlastio nekoga da podigne njegov novac.
Narodna banka Srbije donela je instrukciju o načinu isplate jednokratne novčane pomoći s posebnih namenskih računa.
Princip je isti koji je važio i za vreme vanrednog stanja, kada su penzioneri stariji od 65 godina bili onemogućeni da se kreću i dolaze do šaltera banke.
Rođak, prijatelj ili neka druga osoba koju za podizanje novca ovlasti vlasnik računa, moraće sa sobom u banku da ponese i svoju, i ličnu kartu vlasnika računa.
„Građanima koji zbog zdravstvenog stanja ili drugih opravdanih razloga nisu u mogućnosti da lično podignu gotov novac na ime jednokratne pomoći od 100 evra sa posebnog namenskog računa u poslovnim prostorijama banaka i JP ‘Pošta Srbije’, omogućena je isplata novčanih sredstava s tog računa ovlašćenom licu u prostorijama banke, na osnovu jednokratnog punomoćja“, istakla je NBS.
Kako bi omogućila isplatu na navedeni način, Narodna banka Srbije je 20. maja donela Instrukciju o načinu isplate jednokratne novčane pomoći punoletnim državljanima Republike Srbije sa posebnih namenskih računa.
„U skladu sa ovom instrukcijom, banka je dužna da omogući isplatu novčanih sredstava s računa u prostorijama banke licu koje korisnik ovlasti, na osnovu jednokratnog punomoćja, za podizanje novčanih sredstava s računa korisnika. Za korisnike – poslovno nesposobna lica koja ne mogu samostalno da raspolažu novčanim sredstvima jednokratne novčane pomoći, isplata se vrši ovlašćenom licu na osnovu uvida u javnu ispravu kojom se dokazuje ovlašćenje za raspolaganje odgovarajućom imovinom tog korisnika. Prilikom isplate na uvid se dostavljaju i lična dokumenta ovlašćenog lica i korisnika“, objašnjavaju u NBS.
Punomoćje se može dati na obrascu dostupnom uz Instrukciju, u formi koju utvrdi banka ili u slobodnoj formi, i u tom slučaju punomoćje obavezno sadrži podatke iz tog obrasca i ne mora biti overeno kod notara.
Od podataka treba navesti ime i prezime, adresu, JMBG i kontakt telefon i vlasnika računa i ovlašćenog lica za podizanje novca.
„U cilju sprečavanja prevarnih radnji i zloupotreba, propisano je da banka može korišćenjem sredstava za komunikaciju na daljinu proveriti s korisnikom autentičnost ovog punomoćja, kao i kontakt podatke ovlašćenog lica. Na primer pozivom broja telefona ovlašćenog lica po punomoćju u prisustvu službenika banke“, ističu u NBS.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare