Koridor Čiflik, Pirotski okrug, put, zemlja, odron
Foto: Printscreen/Twitter/Kum Ruzvelt/@mrkiboy

Koridor 10 dugo iščekivano i građeno mezimče srpskih vlasti, često zapada u nevolje i dešavaju mu se različite "povrede". Nedavno smo svedočili i vodopadu na deonici u Pirotskom okrugu - Čiflik. Ovu deonicu radila je grčka firma "Aktor" - poznata i po produžetku rokova i dugovanju podizvođačima.

Radove na deonici Crvena reka – Čiflik izvelo je grčko preduzeće „Aktor“, a vrednost radova koji su finansirani kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj je 43 miliona evra.

Deonica istočnog kraka Koridora 10 ka Bugarskoj, u dužini od oko 23 kilometra, otvorena je 30 decembra 2015. u prisustvu tadašnjeg premijera Aleksandra Vučić i ministarke Zorane Mihajlović, koja je tada bila zadužena za saobraćaj i infrastrukturu. Na trasi te deonice nalazi se i 15 mostova, dva nadvožnjaka i jedan most izvan trase na petlji Bela Palanka.

Grčko preduzeće „Aktor“ bilo je zaduženo za radi na deonicama Bancarevo-Crvena reka, Crvena reka-Čiflik, Staničenje-Pirot, dužine 48 kilometara, i na obilaznici oko Dimitrovgrada.

Ovo preduzeće suočavalo se sa brojnim problemima u poslovanju, poznato je i po zahtevima za produžetke rokova.

„Kompanija „Aktor“, koja je bila glavni izvođač radova na četiri deonice na istočnom kraku Koridora 10, samo u deset preduzeća iz pirotskog kraja ostavila je dugovanje od oko sedam miliona evra. Podizvođači kažu da su zbog nenaplaćenih potraživanja dovedeni u tešku situaciju i da je njihovo dalje poslovanje i opstanak firmi pod velikim znakom pitanja“, vest je iz 2017. godine.

Ni dve godine kasnije ništa bolje vesti.

„Podizvođači grčke kompanije „Aktor“ ostali su „kratkih rukava“ posle završetka izgradnje Koridora 10. Ova kompanija, koja je dobila posao za izgradnju čak četiri deonice na Istočnom kraku, ostala je dužna milione evra“, pisali su mediji 2019.

Poslednja dostupna vest na koju smo naišli, kada je reč o dugovanjima, je iz 2019.  „Rukovodstvo „Aktora“ trenutno radi na realizaciji plana programa za izmirenje zaostalih dugovanja prema podizvođačima“.

Izgleda da nisu ostali dužni jedino podizvođačima, već i samom Koridoru 10 i svim vozačima koji koriste deonice za koje su bili zaduženi.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare