Rekonstrukcija Glavne železničke stanice u Beogradu i promena njene namene u Istorijski muzej Srbije biće poverena grupi od sedam firmi, a koštaće oko 1,58 milijardi dinara, bez PDV-a, što je oko 13,5 miliona evra.
Kako se vidi u obaveštenju koje je objavljeno na Portalu javnih nabavki, ugovor za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju nekadašnje stanice i promenu njene namene u muzej dodeljen je firmama M enterijer gradnja, Securiton, EX ING B&P, Geotaur, sa podizvođačima Termo&Cold, Pavel ING i Termoinženjering, prenosi Nova ekonomija.
Istorijski muzej Srbije je u julu objavio tender za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju Glavne železničke stanice u Beogradu i promenu namene u objekat Istorijskog muzeja Srbije.
Na tender su stigle dve ponude, a ponuda sedam firmi koje su sada izabrane bila je ekonomski najpovoljnija.
Rok za izvođenje radova je 26 meseci, odnosno nešto više od dve godine.
Postojeći objekat Železničke stanice, predstavlja kulturno dobro od velikog značaja za Srbiju. Izgrađen je 1884. godine, po idejnom rešenju bečkog arhitekte fon Flatiha, i projektu srpskog arhitekte profesora Dragutina Milutinovića.
Glavna železnička stanica u Beogradu je 1. jula 2018. godine, posle 134. godine, zatvorena, a saobraćaj je obustavljen.
Objekat se sada prenamenjuje u Istorijski muzej Srbije, a Odlukom Vlade za nosioca prava trajnog korišćenja objekta Glavne železničke stanice imenovan je Istorijski muzej Srbije.
BONUS VIDEO U kakvim uslovima će stanica na Novom Beogradu u septembru početi da prima putnike?