Javno komunalno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“ planira da firmi „Kentkart Southeast Europe“ dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika.
„Naplata prevozne usluge Beograd“ objavila je obaveštenje o sprovođenju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva, vidi se na Portalu javnih nabavki.
Navodi se da je Kentkart jedini privredni subjekt koji može da pruži tu uslugu zato što ima sva ekskluzivna prava u smislu održavanja, razvoja i unapređivanja hardvera i softvera u okviru uspostavljenog Sistema za naplatu karata i upravljanja vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu, prenosi Nova ekonomija.
To je, kako se navodi, potvrđeno Izjavom o intelektualnoj svojini na softveru i proizvođačkim pravima hardvera, od 20.januara 2023. godine, piše u obaveštenju gde se objašnjava zašto se nabavka sprovodi bez javnog poziva.
Firma Kenkart se i do sada (zapravo više od deset godina) bavila naplatom karata u beogradskom prevozu, ali je prema izjavama koje je na leto davao gradonačelnik Aleksandar Šapić, Grad bio nezadovoljan kako je privatnik u obavljao taj posao.
Sekretarijat za javni prevoz je početkom 2021. godine Kentkartu dodelio ugovor o javno-privatnom partnerstvu vredan 10,5 milijardi dinara, za poslove naplate karata u narednih 13 godina.
Početkom septembra Šapić je najavio raskid ugovora sa tom firmom.
Grad je na jesen osnovao i novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“, koje će, kako je pisalo u odluci o osnivanju, najkasnije za godinu dana preuzeti poslove naplate karata u javnom prevozu.
Iz Sekretarijata za javni prevoz su početkom oktobra rekli za Novu ekonomiju da je Grad vlasnik opreme koja je deo sistema za naplatu karata, a kada se radi o softveru, Beograd „ima pravo korišćenja“.
Sistem BeoGRADSКA kartica (stari BusPlus sistem) se sastoji iz podsistema za naplatu prevozne usluge i podsistema za upravljanje javnim prevozom.
Iz Sekretarijata za javni prevoz su Novu ekonomiju tada rekli da su ovi sistemi povezani i da je njihovo funkcionisanje kompleksno.
Na pitanje o raskidu ugovora, u oktobru su naveli da su pregovori sa kompanijom Кentkart u toku, kao i iznalaženje celishodnog rešenja kako bi oba podsistema nastavila sa radom bez prekida u kontinuitetu i nakon preuzimanja dela poslova koji se tiču prodaje karta u okviru podsistema za naplatu prevozne usluge.
U obaveštenju na Portalu javnih nabavki koje je objavljeno 25. januara nije naveden period na koji bi Kentkartu bio dodeljen ugovor, vrednost posla, kao ni koji će biti konretni zadaci te privatne firme.
Piše samo da predmet javne nabavke obuhvata uslugu eksploatacije, održavanja, podrške u funkcionisanju i unapređenje Sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu.
BONUS VIDEO Da li ćemo ulaskom na prva vrata u vozilima gradskog prevoza smanjiti „švercovanje“?