U toku je javna prezentacija urbanističkog projekta za izgradnju podzemne garaže u okviru Linijskog parka, koji je izradio Mašinoprojekt Kopring i koji predviđa izgradnju dvoetažnog objekta sa 517 parking mesta i zelenilom na krovu.
Zahtev za potvrđivanje plana podnela je Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Srbije u ime investitora – Sekretarijata za investicije gradske uprave Beograda.
Lokacija buduće podzemne garaže nalazi se, kako je navedeno u urbanističkom projektu, u centralnoj zoni grada, na desnoj obali Dunava, na prostoru između ulice Tadeuša Košćuška i Dunavske ulice i graniči se sa kompleksom „Milan Gale Muškatirović“ i Teniskim centrom.
Ukupna površina u okviru granica projekta iznosi 16.174 kvadratnih metara i obuhvata građevinsku parcelu SA-1, na kojoj je planirana podzemna garaža neto površine oko 15.900 kvadrata, na dve etaže i sa 517 parking mesta, od kojih su 26 za osobe sa invaliditetom.
Trenutna namena lokacije građevinske parcele SA-1, gde je planirana izgradnja podzemne garaže, je prostor okretnice javnog gradskog prevoza – terminus „Dorćol“ na kojoj okreću tri gradske linije autobusa, a tu je i parking prostor i saobraćajnica koja se koristi za pristup bazenima i teniskim terenima u sportskom kompleksu, napominju autori urbanističkog projekta.
„Idejnim rešenjem je predviđeno uklanjanje postojećeg parkinga i izgradnja podzemne javne garaže. Planom detaljne regulacije za Linijski park definisano je da se do realizacije javne podzemne garaže na parceli SA-1 navedena lokacija može koristiti kao javni parking“, stoji u projektu, prenosi Biznis.rs.
„Na predmetnom prostoru planirana je intervencija koja za cilj ima izgradnju podzemne garaže uz afirmaciju ambijentalnog potencijala javnog urbanog prostora, u skladu sa njegovim karakterom, značajem i ulogom u ukupnoj slici grada“, ističu autori projekta iz Mašinoprojekt Kopringa.
U dokumentaciji stoji da su planirani sledeći radovi:
-Izgradnja objekta podzemne javne garaže, sa kolskim pristupima preko ulazne i izlazne rampe iz novoprojektovane saobraćajnice Nova 1, prema pravilima zadatim Planom detaljne regulacije;
-Rekonstrukcija terminusa „Dorćol“, kao druga faza izgradnje;
-Izgradnja zelenih i pešačkih površina na krovu garaže, formiranjem kontinuirane zelene površine koja obezbeđuje kontinuitet nivelacije i pešačkih tokova sa podcelinom 1.3 Linijskog parka;
-Opremanje celokupnog prostora adekvatnim elementima uređivanja slobodnih zelenih, pešačkih i kolskih površina, na način koji će „unaprediti celokupni ambijent i potvrditi postojeće vrednosti arhitektonskog okvira sportskog centra Milan Gale Muškatirović, koji je remek delo arhitekte Ivana Antića“;
-Planira se, kako napominju, rekonstrukcija postojeće i izgradnja nove komunalne infrastrukture u cilju usklađivanja svih postojećih trasa sa planiranim objektom i kompletnog opremanja lokacije.
Napominje se i da se prostor na kome se planira podzemna garaža već uveliko koristi kao organizovani parking prostor.
„Izgradnjom podzemne garaže površina bi bila oslobođena parkiranih vozila i postala bi kvalitetan ozelenjen prostor parkovskog karaktera koji se kao takav nadovezuje i pripaja potcelini 1.3 Linijskog parka. U nivou partera krovna površina garaže se tretira kao nivo parternog uređenja kompleksa za zelenilo, popločane površine, pešačke zone“, zaključili su autori urbanističkog projekta, koji je na javnoj prezentaciji do 9. jula.
U tom roku svi zainteresovani mogu da izvrše uvid u projekat, kao i da svoje primedbe i sugestije na planirana rešenja u pisanoj formi dostave na pisarnicu Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove.
BONUS VIDEO Novi Sad dobio“pametne garaže“ dok Beograd poklanja takozvane „bebi parking karte“
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare