Zašto brend Galenika znači poverenje i kvalitet, fokus na budućnost i razvoj, dalja internacionalizacija poslovanja, važnost prevencije kroz korporativne inicijative i partnerstva... samo su neke od tema koje smo dotakli u razgovoru sa Rikardom Vian Markesom, generalnim direktorom farmaceutske kompanije Galenika.
U poslednjih nekoliko godina Galenika beleži značajan rast. Šta doprinosi usponu kojem smo svedoci?
Iako je 2022. bila izazovna godina usled turbulencija na globalnom tržištu, sa ponosom mogu da kažem da u segmentu lekova koji se izdaju bez recepta i dodataka ishrani, Galenika ima 14 vodećih brendova među prva 3 u svojim kategorijama u Srbiji, uključujući 8 brendova koji su apsolutni lideri. To jasno pokazuje snagu našeg 78 godina dugog nasleđa, ali i orijentaciju ka budućnosti i razvoju, gde smo u svakom trenutku posvećeni ljudima i zdravlju. Uspehu i rastu doprinose kontinuirane investicije, modernizacija kao i posvećenost tima koji deli zajedničku viziju za budućnost Galenike.
Proširenje portfolija modernim proizvodima visokog kvaliteta, pokazuje inovativnost i preduslov je za rast kompanije. Na taj način Galenika korisnicima uvek obezbeđuje relevantne i najkvalitetnije proizvode, usklađene sa njihovim savremenim potrebama. Ilustracije radi – 2022. godine lansirali smo 16 novih proizvoda u Srbiji, i 63 na
regionalnim tržištima na kojima poslujemo (Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija, Crna Gora i Albanija). Poslujemo na 17 međunarodnih tržišta uključujući zemlje EU, i ta međunarodna ekspanzija jasno dokazuje najviše standarde i kvaliteta koje primenjujemo, ali i poverenje i relevantnost. Sa zadovoljstvom mogu da kažem da je Galenika dokazala svoju sposobnost da se takmiči na globalnom nivou svojom stručnošću i kvalitetom u farmaceutskoj industriji.
Galenika je deo brazilske NC Grupe. Kako to utiče na poslovanje Galenike?
Galenika je deo brazilske NC Grupe, koja je među najvećim konglomeratima u Brazilu. Grupacija zapošljava preko 10.000 ljudi, dok 50 odsto zaposlenih radi u farmaceutskoj industriji. Naime, Galenikina sestrinska kompanija – EMS, koja je takođe deo NC grupe, farmaceutska je kompanija broj jedan u Brazilu i jedna od najvećih u celoj Latinskoj Americi. EMS izvozi na 55 tržišta i ima 4 proizvodna pogona u Brazilu, a poseduje i istraživačku laboratoriju MonteResearch u Italiji.
Galenika ima stratešku saradnju sa EMS-om, što u značajnoj meri osnažuje kompaniju i njeno poslovanje u Srbiji i inostranstvu. Daću vam primer: 2022. godine Galenikina služba za istraživanje i razvoj je u strateškom partnerstvu sa EMS-om uspešno realizovala transfer tehnologije pet proizvoda iz najnovije generacije generičkih lekova. I tu se ne zaustavljamo. U 2023. godini već smo započeli implementaciju transfera tehnologije za dodatnih 5 proizvoda iz novije generacije generičkih lekova.
Galenika predstavlja najveću brazilsku investiciju u Srbiji. Ponosni smo i što predstavljamo takvog farmaceutskog giganta kao što je EMS, ali i na sopstvenu tradiciju i Galenika brend koji predstavlja kvalitet proizvoda i poverenje potrošača.
Šta smatrate prioritetima Galenike u 2023. godini?
Tri su prioriteta: ljudi, zdravlje i održivo poslovanje. Fokusirani smo na ljude i proširenje našeg portfolija, kao i kontinualnu isporuku potrebnih količina
visokokvalitetnih proizvoda. Zvuči jednostavno, ali u ovim globalnim uslovima to može biti izazovno i zahteva velike napore, zajedno sa stručnošću i posvećenošću.
Fokusirani smo na zdravlje, kao i na temu prevencije kroz podizanje svesti i korporativne inicijative i partnerstva. U 2022. godini, pokazali smo kontinuitet i u podršci
u organizovanju 119 stručnih medicinskih događaja u regularnom i online formatu, za čak preko 3400 zdravstvenih radnika iz Srbije.
U poslovnom smislu, ciljamo na dvocifreni rast, dalju internacionalizaciju poslovanja i digitalizaciju zasnovanu na relevantnim poslovnim podacima prikupljenim sa tržišta,
inovacijama i poslovnoj agilnosti. Kao kompanija sa dugom poslovnom tradicijom, čiji glavni cilj uključuje odgovorno poslovanje, i u finansijskom i u socijalnom aspektu, Galenika uspešno sprovodi mere zaštite životne sredine i postiže ciljeve koji su u skladu sa strogim zahtevima standarda ISO 14001:2015. Galenika proizvodi više, ali sa optimizovanom potrošnjom i uz manje prirodnih resursa: tokom 2022. godine smanjili smo generisanje otpada za čak 38% u odnosu na 2021. godinu, dok je emisija CO2 smanjena za 25 %. Namera nam je da preventivnim aktivnostima održimo najviši nivo zaštite životne sredine.
Naši zaposleni, partneri, lekari, farmaceuti i potrošači veruju Galenici jer prepoznaju da je društvena odgovornost utkana u sve aspekte našeg rada: počev od zdravlja i
bezbednosti naših zaposlenih, preko najviših standarda kvaliteta u proizvodnji, partnerstava i podrške medicinskim i farmaceutskim profesionalcima, kao i kroz zaštitu
životne sredine.
Koliko su, prema Vašem mišljenju, važne inovacije u poređenju sa svakodnevnim poslovanjem?
Vremena se menjaju i promene su munjevite. Svakodnevno poslovanje doživljava promene bukvalno iz dana u dan. Inovacije su neophodne i vođene su podacima sa tržišta, dubinskim poznavanjem svakog tržišta, analitikom i stručnošču i kreativnošću tima. Svaka naša inovativna inicijativa, bez obzira na sektor ili oblast poslovanja, ima
jednu zajedničku stvar, a to je posvećenost ljudima i vernost zdravlju. Posvećenost Galenikinog tima poslovnim procesima i inovacijama je jasna ilustracija
odlučnih koraka kompanije da jača brend Galenike koji znači poverenje i kvalitet, a pre svega usmerenost kompanije na zdraviju i bolju budućnost.