FMCG panel
Foto: InStore Srbija/Youtube

"Nova.rs je deset meseci postojanja ušla u prvih 10 sajtova po Gemiusu, i mislim da je to uspeh jer je to naš organski rezultat, nismo 'sipali' pare u kupovinu posete, niti smo imali veliku investiciju na Fejsbuku, niti smo bili linkovani od strane drugih velikih sajtova u Srbiji", rekla je Jelena Tušup, direktorka razvoja portala Nova.rs na FMCG Brand forumu, koji se održava danas i sutra u Beogradu.

Učesnici panela „Medijski pejzaž“ na forumu bili su i Nikola Kovačević, direktor „Naxi radija“ i Bojana Novaković, direktorka prodaje „Alma kvatro“. Domaćin je bio medijski i marketinški stručnjak Saša Pintar. Jedna od glavnih tema je bila poslovanje u doba korone, kako je ona uticala na oglašivače u Srbiji i šta nas čeka u budućnosti.

FMCG panel
Bojana Novaković, Alma kvatro; Foto: InStore Srbija/Youtube

„Svi mediji su bili ugroženi prethodnih godinu dana, ali čini mi se da je out of home ponajviše pretrpeo, jer je njegova suština biti napolju i konzumirati taj medij, a to je bilo u suprotnosti sa lokdaunom. Krajem marta sve je krenulo nizbrdo. Cela godina je delovala obećavajuće, i to se sve urušilo kao da je došao cunami. Otkazivali smo kampanje, i onda je trebalo početi odmah razmišljati kako da se preživi težak period i sačuvaju ljudi“, rekla je Bojana Novaković.

Ona kaže da su najteže pogođene bile modna i ivent industrija, dok se i tokom korone oglašavala industrija hrane i pića.

Jelena Tušup je objasnila da pored internet dosega (reach-a) oglašivače treba da zanimaju i neki drugi parametri, poput toga koliko vremena korisnici provode na određenom sajtu.

Jelena Tušup, FMCG panel
Jelena Tušup. Foto: InStore Srbija/Youtube

„Zanimljivo je da je nova.rs i pored toga što se kreće na Gemiusu oko 7-9. mesta po reach-u, u proseku se nalazi na 5. ili 6. mestu po ukupno provedenom vremenu, što znači da naši čitaoci stvarno čitaju taj sadržaj, i samim tim postoji mnogo veća šansa da vide i displej oglašavanje. Sva tri sajta United media  – nova.rs, N1 i Danas su u prva četiri sajta po time per pageview, što je prosečno vreme koje tvoj čitalac provede na jednoj otvorenoj stranici. Postoje sajtovi koji dođu do mnogo usera, ali ih oni ne čitaju zapravo, a postoje sajtovi čiji posetioci čitaju do kraja i postoji mnogo veća šansa da će videti baner ili kliknuti na njega. Da sam oglašivač, meni bi taj podatak bio mnogo vredniji od toga da li je ušlo 10.000 ljudi u tekst gde je moj baner i izašlo posle 20 sekundi.

To nije samo pitanje lojalnosti, dodaje ona.

„Danas na internetu postoje razni načini prelivanja posete, gde kad klikneš na jedan link na jednom sajtu, nisi siguran gde si završio, pročitao si naslov i vratio se. To nije isti kvalitet posete kao na sajtu gde je čovek došao jer baš želi to da čita, i pročitao ga do kraja. Globalne oglašivače ne zanima samo reach, nego i provedeno vreme. Vi posetu možete kupiti, ali ne možete kupiti pažnju i to je, po meni, velika razlika“ – rekla je Jelena Tušup.

Nikola Kovačević, direktor Naxi radija, kaže da se slušanost radija tokom korone povećala.

FMCG panel
Nikola Kovačević, direktor Naxi radija, Foto: InStore Srbija/Youtube

„Radio ne može da nestane dokle god postoje kancelarije, kola, ugostiteljski objekti, potrebno nam je da čujemo šta se dešava. Radio je informativan i zabavan, ljudima pruša sigurnost, utehu i najbolji je psihoterapeut. Za vreme pandemije, na svetskom nivou nakon nekoliko dana kad su ljudi otišli kućama i kljenti otkazali kampanje, nama je slušanost rasla, za razliku od svih drugih medija, osim onlajna i televizije“, rekao je Kovačević.

On kaže da je radio ušao i na onlajn i na TV.

„Na svetskom nivou iz godine u godinu radio beleži rast, možda je i jači medij nego što to klijenti misle. Što se nas tiče, mi smo godinu završili s padom manjim nego što smo mislili“, rekao je on.

FMCG panel
Voditelj panela „Medijski pejzaž“ Saša Pintar Foto: InStore Srbija/Youtube

Bojana Novaković je pomenula i da su klijenti tražili tzv. „korona popust“, i da su iz njene kompanije pokušavali da pomognu i agencijama i klijentima da krenu u kampanju.

„Ostavili smo iste uslove oglašavanja bez obzira na pad prometa koji smo imali u 2020. Imali smo i društveno relevatne kampanje, podržali smo aplauz medicinarima na našoj mreži“, ispričala je Novaković.

Ceo panel možete pogledati na linku:

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar