Desetine potrošača obratilo se Udruženju za zaštitu prava potrošača Prosperitet iz Novog Sada, zbog toga što su im od Elektroprivrede Srbije (EPS) na potpisivanje stigli ugovori o snabdevanju strujom. U EPS-u kažu da nema razloga za brigu, a u potrošačkim organizacijama da je cilj da se brojni potrošači prevedu u kategoriju komercijalnog snabdevanja.
„Na desetine potrošača nam se obratilo sa žalbama, potreseni i uznemireni tom misijom budućeg privatnog EPS-a“, piše u odgovoru koji je Novoj ekonomiji poslao predstavnik tog udruženja Radomir Ćirilović.
Prema njegovom mišljenju, namera im je da na taj način mnogobrojne potrošače prevedu u kategoriju komercijalnog snabdevanja, po skupljoj tarifi utrošene električne energije.
„Osim toga, koji potrošač ne stigne u ostavljenom ucenjivačkom roku da dokaže ‘toplu vodu’, moraće ponovo da plati priključak na električnu energiju“, dodaju u Prosperitetu.
Kako Ćirilović dodaje, ako u EPS-u već misle da ažuriraju podatke ko se nalazi u kojoj tarifnoj zoni, zašto onda sami ne revidiraju stanje, umesto da, kako dodaje, maltretiraju potrošače „sa pozicije sile“:
„Gde su sada resorno ministarsto, ministarka, agencija za energetiku i kontrolni državni organi? Zato je nemoguća zaštite prava potrošača od drskih parazitskih monopolista!“, dodaje se u odgovoru Prosperiteta.
Milioni građana dobijaju nove ugovore o snabdevanju strujom, potrošači strahuju, ali EPS objašnjava da nema razloga za brigu, piše u tekstu koji je uz video-prilog, objavljen na portalu RTS.
Kako se dodaje, ugovori su stigli domaćinstvima i potrošačima iz kategorije „mali kupci“ stižu novi ugovori o snabdevanju električnom energijom.
U EPS-u, kako se dodaje, objašnjavaju da nema razloga za brigu, jer to ne utiče na visinu računa i snabdevanje, kao i da ih zakon obavezuje, da do maja, sa svakim kupcem imaju potpisan ugovor.
Zakon o energetici ih obavezuje da korisničku bazu usaglase sa realnim stanjem na terenu i sa svima imaju ugovore o snabdevanju, jer od tri miliona 600 hiljada potrošača, u kategoriji domaćinstava, sa dva miliona još ga nemaju.
„Ukoliko je došlo do promene korisnika, molim građane da dođu do šaltera ili da se jave na brojeve telefona da izvršimo promenu. A ovi što nije promenjen korisnik, samo treba da potpišu ugovor, stave u kovertu na koju smo stavili da je poštarina plaćena i pošalju nazad“, objašnjava direktor „EPS Snabdevanja“ Aleksandar Bjeličić.
BONUS VIDEO Vreli dani pregrejali račune za struju: Da li je Elektrodistribucija želela da se okoristi o građane?