Povećana emisija ugljen-dioksida (CO₂) zbog grejanja i drugih izvora zagađenja utiče na globalno zagrevanje i klimatske promene, a kompanija D Express, po ugledu na vodeće svetske kompanije, teži zaštiti životne sredine i rešenjima energetske efikasnosti.
Izgradnjom solarne elektrane na krovu upravne zgrade – svog najvećeg objekta kurirska služba D Express započela je projekat implementacije solarnih panela.
Postavljanjem solarnih panela, u saradnji sa kompanijom MT-komex, dizajniranih da apsorbuju sunčeve zrake za proizvodnju električne energije dobijaju se obnovljivi izvori energije, poboljšava se energetska efikasnost i smanjuje štetna emisija CO₂ za čak 913.755 kg godišnje, a takođe se umanjuje i račun za potrošnju električne energije.
Milan Stojković, IT direktor kompanije D Express, ističe da je ideja o izgradnji solarne elektrane za sopstvenu potrošnju nastala najpre iz ekoloških razloga: „Smanjenje utroška energije ovako velike kompanije je značajan korak u zaštiti životne sredine“.
Kao kompanija koja zapošljava više od 1.200 ljudi, isporučuje više od 60.000 paketa dnevno, poseduje 750 vozila i više od 20 distributivnih centara širom Srbije, D Express je pokrenuo buđenje ekološke svesti kompanija u Srbiji.
Međutim, razlozi nisu samo ekološki, već i ekonomski. Imajući u vidu stalni porast cena električne energije i mogućnost da se u budućnosti računi umanje od 20 do 50%, Stojković ističe: „Ekonomske benefite ovakvih promena postaćemo svesni tek u budućnosti“.
Stojković ukazuje na to da su veliki projekti uvek izazovni za realizaciju, a izgradnja solarne elektrane nije izuzetak. Kada se u obzir uzme veličina objekta za postavljanje instalacije – 7.250 m² i sam pronalazak dobavljača nije bio jednostavan.
Prema rečima Stojkovića, realizaciju su dodatno otežale poteškoće u proizvodnji elektroopreme, izazvane ekonomskim prilikama u Svetu.
Uprkos izazovima na putu ka čistijoj i zdravijoj okolini, projekat je uspešno završen nakon šest meseci.
Izgradnja solarne elektrane za sopstvenu potrošnju ujedno je i pokretanje nove vizije odnosa prema okolini, ali i poslovanju.
D Express primer je da svaki pojedinac i kompanija mogu učestvovati u uštedi energije i smanjenju emisije štetnih gasova. „Nakon završetka izgradnje i puštanja u rad elektrane, još više se radujemo svakom sunčanom danu i kao deca posmatramo grafikone proizvodnje, osećamo se kao da smo lično proizveli svaki kilovat energije, iako je elektrana zadužena za to. Radosni smo što svakim proizvedenim kilovatom na ovaj način smanjujemo loš uticaj na životnu sredinu“, zaključio je Stojković.
Ovim projektom D Express još jednom potvrđuje da je kompanija koja u Srbiji unosi pozitivne i svrsishodne inovacije, ne samo u domenu unapređenja svojih usluga, već i u aspektima dobrobiti za zajednicu i planetu.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare