Foto:shutterstock

Od 1. septembra, prestaje da važi dogovor između Narodne banke Srbije i komercijalnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija. Banke mogu da povećaju cene usluga, kao što su onlajn plaćanje i održavanje računa, a to će možda inspirisati mnoge klijente da potraže što jeftiniju banku i prebace svoje račune. Ipak, prilikom takvih akcija, treba biti oprezan, jer kada menjate banku može da bude skuplja dara nego mera. Dve su ključne stvari koje u tom slučaju morate da obavite.

Zatvaranje računa vrlo je jednostavno – potrebno je da potrošač ode sa ličnom kartom u najbližu filijalu banke u kojoj je taj račun otvoren. Za to banka ne naplaćuju naknadu.

Ipak, postoje određeni problemi na koje potrošači treba da obrate pažnju.

kredit, banka, novac, keš, pare
Foto: Shutterstock

Urednik portala Kamatica Dušan Uzelac kaže da potrošač najpre mora da proveri da li su izmirene obaveze prema banci vezane za taj račun, poput dozvoljenog minusa, kreditnih kartica ili kredita.

“Ukoliko postoji neko dugovanje prema banci, to treba ili izmiriti ili ‘odvezati’ od tog računa”, kaže Uzelac.

Dušan Uzelac / Foto:Nova S

On ističe da se banka, neželeći da ostane bez klijenta, neretko služi „trikovima“ koji se mogu podvesti pod neetičnu poslovnu praksu – recimo da koriste izgovore poput „pao je sistem, dođite za nedelju dana“.

„Građani treba da zahtevaju ono što je njihovo garantovano pravo”, objašnjava sagovornik Nove.

PROČITAJTE JOŠ

On ističe i da banke ne bi trebalo da naplaćuju potvrdu o ugašenom računu.

Savetuje da građani za svaki slučaj i u kreditnom birou provere da li im je račun zaista ugašen.

Foto: Shutterstock

Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača “Efektiva” takođe navodi da se banke služe „trikovima“ ne bi li sačuvale klijenta, ali da je za taj problem rešenje jednostavno.

„Klijent može da ode u banku u kojoj želi da otvori račun i traži da ona sa prethodnom bankom iskomunicira sve oko zatvaranja računa. Tako nema nikakvih problema. Banke koriste to što neki klijenti ne znaju da ova opcija postoji”, objašnjava Gavrilović.

Dejan Gavrilović
Foto: Medija centar

Savetuje oprez, jer je bilo sluačjeva da banke izdaju potvrdu da je račun ugašen, ali da se nakon godinu dana jave sa potraživanjem nekog dugovanja za održavanje računa – sa obrazloženjem da se desila neka greška pri zatvaranju računa.

“Ukoliko to klijent ne želi da plati, banka može da ga tuži, a na sudu je onda da proceni da li je ta potvrda dovoljna da klijent ne bude u obavezi da plati dodatno ili je objašnjenje da je napravljena greška ipak validno”, zaključuje Gavrilović.

BONUS VIDEO Dok inflacija i EURIBOR rastu: Čega ste se odrekli zbog poskupljenja? (ANKETA)

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare