Krajem godine saznali smo da je posle tajnih pregovora Telekom prodao deo svoje strateške imovine, antenske stubove. Da li je to bio samo uvod u novu prodaju i to 20 odsto akcija, kako tvrdi opozicija. I zašto ne znamo gotovo ništa o poslovanju Telekoma, čije akcije ima većina građana Srbije.

Da li je posle antenskih stubova, na red došla i prodaja 20 odsto akcija Telekoma Srbije? Opoziciona poslanica Marinika Tepić tvrdi da se u tajnosti, sa Cerberus fondom, prodaje 20 odsto akcija, kroz fiktivan proces, unapred dogovorenog kupca, bez tendera i nezavisne procene vrednosti.

„Telekom kao jedna od najsnažnijih državnih kompanija, koju je očerupao SNS da bi održao Vučića na vlasti, polako mora da prodaje svoju imovinu na doboš. Taj budući kupac ima aposlutno upliv u stanje, blokadu poslovanja, donošenje odluka“, rekla je potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić, piše N1.

Akcije koje sada prodaje, Telekom je vratio u svoje vlasništvo pre 12 godina, kupujući ih od grčkog partnera OTE. Kako su tada akcije plaćene novcem kompanije, Telekom je imao nešto što je po zakonu nepoželjno i što je trebalo u roku od godinu dana da proda. Nije tada, možda će sada.

„Kompanija koja ne može da plaća osnovne obaveze kao što je struja i za to je spremna da plati kaznenu kamatu od 14,5 odsto, to je signal da nešto ozbiljno nije u redu sa novčanim tokovima, odnosno da kompaniji fali gotovine“, smatra ekonomski konsultant Bogdan Petrović.

Do koje se najlakše dolazi ako se nešto proda. Mada rukovodstvo Telekoma javnost stalno uverava da problema nema, a ovo bi posle prodaje antenskih tronjeva moglda da bude druga velika prodaja.

„Da nemaju problema u poslovanju oni bi se listirali na berzi. Ljudi bi trgovali akcijama, sve bi bilo više nego transparetntno. I prodaja tih 20 odsto akcija, ako je to tačno problem u poslovanju, prodaja tih 20 odsto akcija bi se obavila po berzanskoj ceni, možda bi ona bila izuzetno visoka“, dodao je Petrović.

Da je na berzi, Telekom bi morao na svaka tri meseca da obavljuje finansijske izveštaje, što ne čini. Kao što ni ministar, u ovom slučaju telekomunikacija i informisanja Mihailo Jovanović, ne radi ono što mu je u opisu posla – da komunicira sa novinarima.

N1: Dvadeset odsto akcija da li ste prodali, to je 30 sekundi, ne vidim šta je problem da stanete i odgovorite, da li Telekom prodaje akcije?

Isti odgovor tražili smo i od Telekoma. Nismo ga dobili.

***
BONUS VIDEO – Mađarska kupila Telekom Albanija od Bugarske, koje planove ima Budimpešta za region Zapadnog Balkana?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar