Jedan broj građana dobio je SMS poruku u kojoj se od njih, kao klijenata banke, traže lični podaci: jedinstveni matični broj građanina, broj računa, PIN i slično. Skrećemo pažnju da je reč o prevari, odnosno takozvanoj fišing kampanji, upozorava Udruženje banaka Srbije.
„Udruženje banaka Srbije želi da upozori građane da se, u situaciji u kojoj se svi borimo da normalno funkcioniše život u Srbiji, uključujući i finansijske usluge, pojavljuju i oni koji ovo stanje pokušavaju da iskoriste za prevaru“ navodi ovo udruženje.
Banke će u kontekstu isplate penzija svakako kontaktirati klijente, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka.
„Ali u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti pomenute lične podatke, kao što su JMBG ili PIN kod“, ukazuje Udruženje banaka.
U Udruženju apeluju da građani obrate pažnju i da, pre svega, provere ko je pošiljalac poruke.
„Građani svoje lične podatke moraju u svakom slučaju pažljivo da čuvaju, kao što je i do sada bila praksa u poslovanju sa bankama“, ističe se u saopštenju.