Andrej Lazović, korisnik Telekoma Srbija poslednja dva meseca prolazi pravu agoniju i to samo zato što je želeo da prijavi da menja adresu na kojoj je prvobitno prijavio korišćenje usluga. Usledilo je najpre poskupljenje korisničkog paketa od 1.100 dinara, a onda je kao hladan tuš stigao račun od 43.000 kao posledica jednostranog raskida ugovora - od strane Telekoma.
Naime, sagovornik našeg portala iskoristio je ponudu koja je važila početkom 2022. godine kada je od Telekomovog radnika koji je došao na adresu saznao da nude dvogodišnji ugovor s tim da je prva godina korišćenja usluga potpuno besplatna.
Paket koji je uzeo podrazumevao je internet, telefon, fiksni, kao i televiziju. Nakon godinu dana nastaju problemi i to samo zato što je Andrej promenio adresu.
„Otišli smo u poslovnicu i podneli zahtev za premeštanje opreme na novu adresu na koju smo se preselili. Prvo što nam je rečeno jeste da će usluga poskupeti sa 5.000 na 6.200 dinara“, kaže Andrej.
Istog dana saznali su i da neće biti moguće uvesti optički internet, jer zgrada u kojoj sada žive ne ispunjava tehničke uslove.
Andrej je pitao i da li je moguće raskinuti ugovor samim tim što je osnovna usluga promenjena, ali je vrlo brzo iz MTS poslovnice stigao negativan odgovor.
Umesto rešenja stigao račun od 44.000 dinara
Međutim, ovde problemima nije bio kraj. Naprotiv, tek su počeli.
Na aprilskom računu stajao je iznos od skoro 44.000 dinara.
Telekom Srbija je zbog nemogućnosti da izvrši selidbu opreme na adresu korisnika, jednostrano i prevremeno raskinuo postojeći ugovor i naplatio penale do kraja ugovorne obaveze.
„Kada sam pozvao njihov korisnički servis, rekli su mi da je ugovor raskinut i da sam ja zatražio da se oprema preseli. Na moj pitanje u čemu je moja odgovornost što oni nisu u stanju da obezbede premeštaj – nisam dobio odgovor. Rečeno mi je da pišem nekakvu molbu preko njihovog mejla za korisnike“, ističe sagovornik Nova.rs.
Dodaje da je ogorčen i da ne zna šta da radi.
„Kakav je to način. Ovo je pljačka prvog reda. Videćemo šta će da bude kad im se obratim pisanim putem. Gde to ima da sami promenite uslugu, poskupite i na sve to jednostrano raskinete ugovor i tražite da platim 43.000 dinara. Nikad im to neću platiti“, priča revoltirano sagovornik Nova.rs.
Šta kaže zakon
Jovan Ristić iz Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“ za Nova.rs objašanjava da je najbolje da se bilo koja žalba, odnosno reklamacija uloži pisanim putem i da potrošačima ne preporučuje da to rade preko kol centara, jer smatra da je to pravno nebezbedno.
Na primeru promene cene paketa usluga, Ristić navodi da je upravo zbog toga moguće raskinuti ugovor.
„Promena cene usluga je razlog zbog kog korisnik može da raskine ugovor i to bez penala. Ima pravo da raskine ugovor kada ne dobija kvalitet usluge koji je očekivao“, kaže Ristič.
Dodaje i da je neophodno da operater promenu cene istakne na računu ili TV ekranu, a ne samo preko svog sajta.
Dakle, promena ugovorene cene pakete je već dovoljan razlog za raskid ugovora.
Telekom ukinuo kanale i tvrdio da građane da ne mogu da raskinu ugovor
Podsetimo, početkom februara, Telekom Srbija je ukinuo nekoliko kanala. Zbog toga su korisnici imali pravo na raskid ugovora i to bez plaćanja penala.
Međutim, Telekom to nije dozvoljavao i korisnicima je slao obaveštenje sa navodima koji nisu tačni, objavilo je ranije Udruženje potrošača Efektiva.
Početkom maja nova promena usluga
Prema svedočenju brojnih korisnika, Telekom Srbija od 1. maja ukidnuo je postojeće pakete koji su podrazumevali tv, internt, fiksni i mobilni , a nove cene su značajno više.
„Ukoliko se u roku od 30 dana od dana objave spornog obaveštenja, građani ne odluče za neki od ponuđenih paketa, zaključno sa 1. majem 2023. godine i ne izjave da se ne slažu sa izmenom, ovo obaveštenje smatraće se aneksom ugovora“, stajalo je u spornom obaveštenju.
BONUS VIDEO: Sramni nastup Bakareca u skupštini: Deklamovao koliko je novca Telekom uplatio glumcima koji su bili na protestima
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare