Foto: TANJUG/TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Američki ambasador u Beogradu Kristofer Hil posetio je kompaniju "Bambi" u Požarevcu gde je obišao novi proizvodni pogon, kao i Centar za istraživanje i razvoj (R&D centar), u koje je zajedno uloženo više od 15 miliona evra.

Ambasador Hil je poručio da mu je velika čast što je posetio fabriku „Bambi“ i video proizvodnu tehnologiju, ali i razgovarao o razvojnom potencijalu koji ova fabrika ima.

„Mislim da sam danas degustirao mnogo više ‘plazma’ keksića nego što bih smeo. To su zaista prelepi proizvodi“, rekao je Hil za Tanjug nakon obilaska fabrike.

Foto: TANJUG/TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Na pitanje šta u Srbiji privlači američke firme i investicije, Hil je istakao da je to pre svega srpski narod.

„Srbi su jako dinamični ljudi, veoma obrazovani. Mislim da mi možemo uraditi puno toga zajedno, a sada postoji jedan momentum zajedništva“, rekao je Hil.

Dodao je da SAD vide Srbiju kao budućeg člana EU i da pristup Uniji može doći brže nego što mnogi misle.

„Mi želimo da budemo spremni za to i vidimo Srbiju kao dobrog partnera, a u to partnerstvo želimo da nastavimo da ulažemo i kad Srbija uđe u EU“, rekao je Hil.

Na pitanje da prokomentariše mere zabrane uvoza robe iz centralne Srbije na KiM, koje direktno utiču i na poslovanje kompanije „Bambi“, Hil je naveo da mu nije jasno kako te mere mogu pomoći.

„Što se tiče Kosova i bojkota ovih proizvoda zaista to ne razumem. Znam da moje kolege u ambasadi u Prištini rade puno kako bi se to pitanje rešilo“, rekao je Hil.

Foto: TANJUG/TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Generalni direktor kompanije „Bambi“ Dragan Stajković izrazio je zadovoljsvo zbog toga što je Hil, kako je rekao, posetio „rodni grad jednog od najvoljenijih brendova u regionu“.

„Poseta je bila jako dobra. Pričali smo o svemu, o planovima, o tome koliko je ‘Bambi’ bila uspešna firma, a još je uspešnije nakon akvizicije Koka-Kole, 2019. godine“, rekao je Stajković.

Istakao je da je ambasadora upoznao i sa investicijama i ulaganjima u novu proizvodnu liniju i u R&D centar.

„Samo jedne godine smo ukupno uložili više od 15 miliona evra. Pričali smo da ‘plazme’ nema u ovom trenutku svuda u regionu, iako je to možda primarno ekonomsko pitanje“, rekao je Stajković komentarišući odluku vlasti u Prištini da zabrani uvoz robe iz centralne Srbije na KiM.

PROČITAJTE JOŠ

Kompanija „Bambi“ vodeća je konditorska kompanija u regionu Zapadnog Balkana sa istorijom dugom preko 55 godina, a posluje na četiri kontinenta i u više od 20 zemalja. Od juna 2019. godine kompanija „Bambi“ posluje u okviru Koka-Kola HBC grupe, a do sada je u požarevačku fabriku uložila nešto više od 15 miliona evra.

Novi proizvodni pogon je najveće pojedinačno ulaganje u istoriji postojanja kompanije kojom su proizvodni kapaciteti „plazme“ gotovo udvostručeni.

R&D centar – Laboratorija znanja i inovacija koja se prostire na preko 1.400 kvadrata funkcionalnog prostora krenula je sa svojom misijom ove godine. Cilj centra za istraživanje i razvoj je da okupi startapove i preduzetnike, koji će raditi na projektima osmišljavanja inovativativnih proizvoda.

Foto: TANJUG/TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

Test linija u okviru R&D centra omogućiće kompaniji da bude veoma brza u razvoju prototipova proizvoda koje želi da testira.

Istovremeno, centar je zamišljen da okupi mlade tehnologe na razvoju novih rešenje. Sa proizvodnih linija je prošle godine na srpsko tržište, ali i svetska otišlo oko 33.000 tona keksa, a to je za 1.650 tona više u odnosu na 2021. godinu koja je do sada smatrana rekordnom.

Svaki drugi keks u Srbiji, ali i svaki četvrti koji se pojede u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji proizveden je u postrojenjima fabrike „Bambi“.

Kompanija dobro posluje i u Sloveniji i Hrvatskoj gde je „plazma“ najbrže rastući brend u kategoriji keksa.

BONUS VIDEO Gost Vodi li Pink Srbiju na Zapad Kristofer Hil AMBASADOR SAD 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar