Foto: EPA-EFE/NEIL HALL

Novak Đoković potvrdio je novim sponzorstvom sa Lakostom da se tek sprema za velike poduhvate u tenisu i da može dobro da profitira van terena.

PROČITAJTE JOŠ

Najbolji teniser sveta rekorder je kada su u pitanju prihodi od turnira, u karijeri je osvojio 151.870.635 miliona dolara, Rafael Nadal kaska sa 124.961.595, na drugom mestu je Rodžer Federer sa 130.594.339 dolara.

Vreme čini svoje, Federer ima 40 godina, Nadala muče povrede sve više iako je samo godinu dana stariji od Novaka (proslavio 35. rođendan 3. juna).

Novak je 22. maja proslavio 34. rođendan, a tempiranjem karijere i turnira potvrdio je da će još dosta dugo harati Grend slemovima.

Iako je i Novak u ozbiljnim godinama, potvrdilo se da nadolazeća generacija nije uspevala da ga ugrozi na najvećim turnirima, da će moći da drži tempo i u narednim godinama.

Samo je Aleksandar Zverev uspeo da ga slomi na Olimpijskim igrama, ali na Grend slemu, nije mu to uspelo, kao ni Medvedevu, Timu, Cicipasu.

Svi mlađi igrači padali su u mečevima koji se igraju u tri dobijena seta, a Novaku su rezultati donosili i priliku da za pregovarački sto sa sponzorima može da sedne uzdignute glave.

Potpisao je sa Lakostom 2017. kada je bio u karijernoj krizi, u početku to nije delovalo kao dobar potez čuvene kompanije, ali je Novak na ukazano poverenje i sumu od oko 9.5 miliona evra godišnje odgovorio dominacijom posle operacije lakta.

Sve to rezultiralo je novim ugovorom koji će opet biti težak oko 40.000.000 evra za četiri naredne godine, a Novak je nedavno signalima da će igrati na Olimpijskim igrama 2024. u Parizu potvrdio da želi još dugo da igra.

I to je adut koji ostavlja prostor za duge saradnje sa partnerima, u kojima će Novak imati priliku da se približi Nadalu i Federeru, čiji su marketinški potencijali ipak daleko veći zbog popularnosti na zapadu.

Tako je primera radi, uz Federera je duže vreme Mercedes, Kia sarađuje sa Nadalom, Pežo je uz Novaka, a brojna druga sponzorstva su bila unosnija za Švajcarca i Španca.

Ipak, u sponzorstvima nema uvek egzaktnih podataka kao što je slučaj sa prihodima od turnira, za koje ATP daje preciznu statistiku do poslednjeg centa.

Mnogi ugovori su poslovna tajna i povremeno izađu u javnost, a Celebritynetworth navodi da je Novak „težak“ oko 220.000.000 dolara, iako je ta suma sigurno veća uz brojna sponzorstva za koja podaci nisu došli do javnosti.

Foto: EPA-EFE/NEIL HALL

Iza njega je ugovor sa Uniklom koji je bio 2012. godine potpisan na pet godina, a tada je zarađivao osam miliona evra godišnje od Japanaca. Istovremeno, imao je ugovore sa kompanijama Mercedes Benz i Seiko.

„Između juna 2017. i juna 2018. Novak je zaradio 24 miliona dolara od turnira i sponzora. Između juna 2018. i juna 2019. zaradio je ogromnih 50 miliona dolara. Između juna 2019. i juna 2020. zaradio je 45 miliona dolara. Kada je Novak osvojio Vimbldon u julu 2019. godine, njegova ukupna zarada u karijeri dostigla je 133 miliona dolara, čime je oboren prethodni rekord koji je držao čovek kojeg je pobedio, Rodžer Federer, koji je zaradio 124 miliona dolara do tog trenutka“, navodi Celebritynetworth.

Što se tiče sa kompanijom „Head“ koja proizvodi rekete, tennisfansite.com navodi da Novak koristi ovu opremu uz devet miliona dolara godišnje, a sa ovom kompanijom počeo je da sarađuje posle reketa „Wilson“. Zanimljivo je da Novak koristi posebne dizajnirani reket „pro stock Head PT113B1“, koji se ne može naći u slobodnoj prodaji.

Sa kompanijom Seiko Novak je u partnerstvu od 2014. godine, čak je japanska kompanija napravila i limitiranu seriju satova „Astron Novak Djokovic Limited Edition SSE174“, a ovaj sat vredi oko 2.500 dolara.

Seiko je podržavao i rad Novakove fondacije, „Asics“ obuva najboljeg tenisera sveta od 2018. godine, a od 2015. sarađuje sa australijskim vinskim brendom „Jacob’s Creek“, što mu donosi dva miliona dolara godišnje.

Bilo je još brojnih saradnja, partneri su bile i kompanije poput ANZ Bank, UKG i Lemero, a Novaku dalji karijerni planovi omogućavaju priliku da nastavi istim tempom.

Novak uz vidljivost brendova na terenu pruža priliku za reklamiranje i na društvenim mrežama, na Tviteru ga prati 8.8 miliona ljudi, na Instagramu ima 9.1 miliona pratilaca, na Fejsbuku okuplja 10.366.000 fanova.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar