Prekid silnih šampionata zbog koronavirusa sve više se odražava na industriju sportske opreme.
Kako pišu strani mediji, akcije svetskih lidera, Najka, Adidasa, Ander armura drastično su pale na berzama.
Trenutno poslednji veliki udar na njih bio je otkazivanje takmičenja u SAD.
Adidas je još ranije, kada je virus počeo da hara Kinom, najavio da očekuje pad prodaje na globalnom nivou u prvom kvartalu ove godine za čak milijardu evra, dok je Ander armour predviđao da će tokom istog njihov prihod u Kini smanjiti za oko 60 miliona dolara.
Iz Najka za sada kažu da će komentarisati tek po dobijanju rezultata krajem marta. Ali evidentno je da su kompaniji iz Oregona akcije u padu, posebno od 12. marta kada su NBA i MLB, čiji su sponzor, kao i NCAA u kojoj sponzorišu veliki broj fakulteta, objavile da staje sport u SAD.
Trend značajnog pada akcija najvećih trgovinskih lanaca sportske opreme u SAD (Diks, Big fajv, Futloker, Hibert…) pokazuje da ni one nisu ostale imune na „zamrzavanje“ svih važnijih takmičenja.
Slično se dešava i među kompanijama koje se bave igrama na sreću, odnosno kladionicama.
Bar prema procentu pada akcija koji se kreće između deset i 20, upravo su one najviše finansijski pogođene koronavirusom.