Foto: Profimedia

Vreme je za najluđi trkački cirkus na svetu. Ako je Formula 1 zadužena za glamur i priča je za sebe u svetu auto-moto sporta, Moto GP je definitvno najuzbuljiviji trkački karavan današnjice.

Trkom na stazi „Lusail“ u Kataru počinje nova sezona u kojoj se očekuju velika uzbuđenja.

Titulu brani Frančesko Banjaja koji je Dukatiju doneo toliko željenu titulu pretprošle sezone, a prošle potvrdio dominaciju iako je do kraja imao velikog rivala u Horheu Martinu koji će ove sezone biti ponovo jedan od glavnih protivnika. Mnogi će gledati u pravcu sedmostrukog šampiona Marka Markeza koji je odlučio da napusti Hondu i ode u privatnu ekipu Gresini Dukati, a postavlja se i pitanje kako će reagovati Jamaha i bivši šampion Fabio Kvartararo.

PROČITAJTE JOŠ

Ipak, sve će se vrteti oko Peka Banjaje. Nakon dve titule i testiranja uoči sezone su pokazala da moćni „Dukati“ ide i dalje ispred konkurencije, a Italijan se nalazi na vrhuncu svoje karijere sa 27 godina.

Banjaja je bio najbrži u jednom krugu, najbrži tokom tesitranja, najbrži u svemu uoči početka sezone.

Dvostruki svetski šampion će stoga početi sezonu samouveren i opušten i sa novim bogatim ugovorom u Dukatiju.

A ko će mu biti glavni rivali? Ponovo se kao prvi izazivač nameće Španac Horhe Martin.

Ogromna prirodna brzina Španca bila je savršeno prilagođena uvođenju sprinterskih trka svakog vikenda prošle sezone. Iskoristio je bonus poene da odlično ugrozi Banjaju. Ali da bi se rivalstvo podiglo na sledeći nivo, od Martina će biti potrebno da pojača učinak na samim trkama gde nije uspevao da mu parira.

Mnogo toga je na liniji i za Martina, osim poriva da se svrgne sa trona Banjaju.

Ovaj 26-godišnjak će se takođe ove sezone boriti i za mesto u nekoj od fabričkih ekipa naredne sezone.

S obzirom da su ljudi poput Marka Markeza i Fabija Kvartarara takođe potencijalno na tržištu, puna kampanja za titulu je ono što će mu trebati da se proda najvećim igračima poput Dukatija, Jamahe i Honde.

Pored Banjaje u fabričkom timu Dukatija je čovek za koga se najviše mislilo da će mu biti konkurent prošle sezone.

Prelazak Enea Bastijaninija iz Gresinija u fabrički Dukati bio je težak, jer je zadobio ozbiljnu povredu ramena u prvom sprintu godine.

Trebalo mu je do Velike nagrade Italije u junu da se vrati trkama, ali je do tada bio nekoliko meseci u zaostatku u pogledu kondicije i aklimatizacije. Još jedna povreda u Barseloni ga je isključila iz još četiri trke.

Sezona 2024. je njegova šansa da počne iznova. Potpuno je spreman nakon godine rada, a na testiranjima je bio tik iza Banjaje.

Bastijanini u svom najboljem izdanju je sposoban za maestralne performanse. Ako ponovo otkrije tu snagu, biće strašan protivnik za Banjaju.

Fama oko nove mašine Dukatija, malo je skrenula pažnju sa prelaska Marka Markeza iz Honde u Gresini.

Očekivanja su bila da će šestostruki šampion moći da nadoknadi razliku između starih i novih modela, pošto Gresini koristi prošlogodišnji Dukatijev motor, ali se posle predsezonskih testiranja mnogi pitaju da li je to moguće.

Ipak, nikada ne biste želeli da izbacite španskog maestra iz jednačine, posebno kada vozi motor koji je osvojio titulu prošle sezone.

Ali da bi to uradio, moraće brzo da završi svoju aklimatizaciju na novi tim i motor. Moraće da radi punom snagom za sve trke ove sezone. I trebaće mu malo sreće.

Njegova najbolja šansa da dobije neki zamah je rano u sezoni, kada bi fabrički tim Dukatija mogao da se nađe u nevolji zbog varijabli raznovrsnog kalendara i neizvesnosti oko ponašanja nove crvene zveri tokom trka.

I dok se čeka da Markez odveze prvu trku na Dukatiju, nova nada ili kako ga zovu novi Markez, Pedro Akosta je jedno od imena o kojima će se mnogo pričati.

Foto: Profimedia

Šampion i u u Moto 3 i u Moto 2 konkurenciji viđen je kao sledeća velika stvar ovog sporta.

Njegova zrelost i staloženost su suštinski deo priče. Možda je to zato što već neko vreme živi sa velikim očekivanjima sopstvenog hajpa ili je to jednostavno prirodna samouverenost, ali njegova glava ga izdvaja od debitanta.

Njegov položaj mu na KTM-ovim motorima u sateltiskoj ekipi Gas-Gas u vreme kada austrijski brend hvata zamah i stavlja ga na pravo mesto u pravo vreme da maksimalno iskoristi svoje sposobnosti kao potencijalnog vozača franšize.

Od ostatka karavana, treba dosta očekivati od Aprilijinog tandema Aleš Espargaro – Maverik Vinajles koji bi posle perioda privikavanja uz odličan motor mogli da budu opasni, a pratiće se situacija u dva giganta koja su dominirala godinama.

Bivši šampion Fabio Kvartararo je u Jamahi dobio novog kolegu u vidu Aleksa Rinsa, a predsezonska testiranja ponudila su mnogo neizvesnosti, dok je Marka Markeza u Hondi zamenio mlađi brat Valentina Rosija, Luka Marini, a tu je i biši svetski šampion Đoan Mir koji bi trebalo da donese preko potrebno iskustvo.

BONUS VIDEO Udes Džoa na treningu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar