Vozač Rejsing Pointa Serhio Peres pobedio je u trci Formule 1 za Veliku nagradu Sakira i ostvario prvi trijumf u karijeri u tom takmičenju.
Peres je na kraju prvog kruga bio 18. ali je zahvaljujući dobroj vožnji, dobroj taktici ekipe, ali i greškama ekipe Mercedesa uspeo da pobedi.
On je postao prvi Meksikanac koji je posle 1970. godine uspeo da pobedi u trci Formule 1.
On je trku završio za sat, 31 minut, 15,114 sekundi.
Drugo mesto zauzeo je vozač Renoa Esteban Okon, što je njegov prvi plasman na podijum, a treći je bio vozač Rejsing Pointa Lens Strol.
Vozač Meklarena Karlos Sainc zauzeo je četvrto mesto, peti je bio Danijel Rikardo iz Renoa, a šesto mesto zauzeo je Aleksandar Albon iz Red Bula. Sedmi je bio Danil Kvjat iz ekipe Alfa Tauri, osmo mesto zauzeo je Valteri Botas iz Mercedesa, koji je krenuo sa pol pozicije, a deveto mesto zauzeo je njegov privremeni timski kolega Džordž Rasel.
Rasel je u ekipi zamenio sedmostrukog svetskog prvaka Luisa Hamiltona, koji je zaražen koronavirusom. Vozač Meklarena Lando Noris zauzeo je 10. mesto.
Odlično je startovao Rasel sa drugog mesta i pretekao je Botasa koji je krenuo sa pol pozicije. Dobro je startovao i Peres, a zatim se dogodio veliki incident. Botas je kasno zakočio, Peres je zakačio bolid Leklera, a da bi ih izbegao pravo je nastavio Ferstapen, pa je udario u zaštitnu ogradu.
Bolidi Red Bula i Ferarija su završili trku, dok je Peres nastavio, a odmah je izašlo vozilo bezbednosti na stazu.
Peres je otišao u boks i vratio se kao 18. na stazu, a pre izlaska „sejfti kara“ Fetel je napredovao za četiri, a Noris za devet pozicija.
Trka je nastavljena u šestom krugu, Rasel je poveo ispred Botasa, Sainca, Rikarda i Kvjata i Strola. Sainc je odmah napao Botasa i pretekao ga je, ali je ubrzo pogrešio i Finac je vratio drugo mesto.
U osmom krugu Noris je pretekao Fetela za deveto mesto, a Rasel je vozio najbrži krug. Peres je dobro napredovao, vozio je iza Albona i Fetela i pretekao je četvorostrukog svetskog prvaka i popeo se na 11. mesto.
Rasel je u međuvremenu do 14. kruga stekao 2,1 sekunde prednosti nad Botasom. Albon je u 20. krugu obišao Norisa, a zatim je krug kasnije isto učinio i Peres i našao se na 10. mestu. Odmah je Noris otišao u boks, a Peres je obišao i Albona za deveto mesto.
U tim trenucima Botas i Rasel su vozili najbrže krugove, a mladi Britanac je u 28. krugu imao 2,4 sekunde prednosti nad privremenim timskim kolegom. Mnogi vozači su posle toga otiši na zamemu guma, a najbrži je bio Kvjat koji je u 31. krugu vozio najbrži krug.
Dobro se držao i Strol, koji je bio treći u 40. krugu, ali on uz Rasela, Botasa Okona i Albona do tada nije išao u boks. U 42. Okon je otišao u boks i na stazu se vratio ispred Norisa na 10. mesto, a krug kasnije na zamenu guma otišao je i Strol i vratio se ispred Okona na deveto. Ali, odmah ga je Okon napao i pretekao.
U 46. krugu Rasel je otišao na zamenu guma, a na stazu se vratio kao drugi iza Botasa, a zatim je obavestio ekipu da nema snage u motoru. Kada su mu javili podešavanja, on je vozio najbrži krug.
U 48. krugu Albon je otišao na zamenu guma i vratio se iza Peresa na 11. mesto. Krug kasnije u boks je otišao i Botas, a na stazu se vratio kao drugi sa osam sekundi zaostatka za Raselom.
Albon je u 53. krugu obišao Norisa za deveto mesto, a dva kruga kasnije sa staze je izleteo Nikolas Latifi iz Vilijamsa, pa je uvedeno virutelno vozilo bezbednosti.
U boks su zatim otišili brojni vozači među kojima i Fetel, koji se zadržao duže u boksu i vratio se na stazu kao 12.
Peres je u 57. krugu obišao Strola za četvrto mesto, a Botas je vozio najbrži krug trke iza Rasela, a ispred Peresa Okona i Strola.
Bezbednosno vozilo izašlo je na stazu pošto je otpalo prednje krilo sa bolida Džeka Ejtkena. Rasel je otišao u boks, zadržao se duže nego što je planirano, a odmah za njim je bio i Botas, za koga nisu bili spremni članovi ekipe, pa su mu skinuli ali i odmah vratili stare gume, posle čega se vratio na stazu.
Iz Mercedesa su tada ponovo Rasela pozvali u boks, pošto su na njegov bolid stavili pogrešne gume, pa se on na stazu vratio kao peti iza Botasa. U tim trenucima prvi je bio Peres, ispred Okona i Strola.
Trka je nastavljena u 69. krugu, poveo je Peres, a Rasel je odmah napao Botasa ali nije uspeo da ga pretekne. Peres je ubrzo stekao 1,5 sekundi prednosti nad Okonom, a u 70. krugu Rasel je sa spoljne strane obišao Botasa i preuzeo četvrto mesto.
Britanac je zatim obišao i Strola za treće mesto, a ubrzo i Okona i našao se na drugom mestu sa 3,5 sekundi iza Peresa.
U 77. krugu Sainc je pretekao Botasa, a zatim je isto učinio i Rikardo, pa Albon, pa je vozač Mercedesa pao na osmo mesto. Raselu je zatim pukla guma i morao je u 79. krugu u boks pa se na stazu vratio kao 15. On je iz kruga u krug popravljao poziciju, na kraju je stigao do devete, ali je protiv njega pokrenuta istraga zbog incidenta sa gumama. Britanac je imao i dodatni bod za najbrži krug.
Peres je do kraja sačuvao vođstvo i ostvario prvu pobedu u karijeri u 190. trci u Formuli 1.
Poslednja trka u šampionatu vozi se za sedam dana u Abu Dabiju.
Pratite nas i na društvenim mrežama: