Trku za Veliku nagradu Katara obeležili su nehumani uslovi kojima su bili izloženi igrači. Otišlo je to toliko daleko da su morali da se pobune.
Mnogi će upravo ovu trku pamtiti kao najtežu u karijeri. Pobedio je na kraju Maks Ferstapen koji je stigao do nove titule, ali se više od šampionskog slavlja pričalo o uslovima u kojima je odvezena trka.
Vozilo se u noćnom terminu, ali je vrućina i dalje bila paklena, pa ni u jednom trenutki nije pala temperatura ispod 30 stepeni Celzijusove skale. Lando Noris iz Meklarena je posle trke pojasnio da je čak šest, sedam vozača tražilo medicinsku pomoć jer su dehidrirali.
Logan Sardžent iz Vilijamsa je morao da odustane sredinom trke jer mu je malo falilo da se onesvesti tokom trke. Esteban Okon iz Alpine je dva puta povraćao u kacigu i na kraju odustao od trke…
„Šest bodova… najteži poeni ikada… Vazduh je bio užasan, goreo sam pod kacigom. Osećao sam se kao da sam u vatri. Iskreno, prvi put mi je pozlilo u 15. ili 16. krugu. Povraćao sam odmah u kacigu. Morao sam da se opustim posle toga, fokusiram na ono što radim i da zadržim bolid na stazi. Hajdemo da se vratimo ovde u decembru, ne u oktobru, molim vas“, izjavio je Okon.
Otuda i ne čudi što su svi vozači osudili činjenicu da se trka održavala u oktobru kada uslovi nisu ni blizu idealnih. Maks Ferstapen i Oskar Pjastri su posle trke ležali na podu u pokušaju da se rashlade, a Šarl Lekler nema dilemu da ovako nešto ne sme da se ponovi.
„Mislim da nam je svima ovo bila najteža trka u karijeri. Neću da verujem nikome ko kaže drugačije, Na stazi ima mnogo krivina kroz koje prolazimo velikim brzinama, a morali smo da napravimo tri pauze da promenimo gume. Ako se i naredne godine nađemo u sličnoj situaciji, moraćemo o tome da razgovaramo među vozačima. Nije u pitanju naša fizička priprema, dehidrirali smo! Temperatura je visoka i počinje da vam se muti vid, puls vam ubrzava i sve je to jako teško da se kontroliše. Plus nije nam pomogla tečnost koja je bila zagrejana na 60 stepeni“, otkrio je Lekler.
Pre dve godine je ova trka održana u novembru, a tada su uslovi bili mnogo, mnogo drugačiji.
Lando Noris, trećeplasirani u Kataru, istakao je da su neki igrači ostajali bez svesti čim bi završili trku.
„Tužno je ovo što nam se dogodilo. Nije dobro, mnogi vozači su odmah iz bolida prebačeni u bolnicu. Onesvestili su se! Možda na TV-u nije izgledalo naporno, ali verujte da jeste. Previše je opasno i svašta je moglo da se desi. Znam da ćemo sledeće godine ovde u Kataru da vozimo u novembru, međutim, ovo sada je nedopustivo“ rekao je Noris.
BONUS VIDEO Legendarni Ajrton Sena