Foto: Nova.rs

Topla preporuka navijačima Crvene zvezde koji nameravaju da dođu na utakmicu sa Jang Bojsom je da to ne rade u popodnevnim satima.

Foto: Nova.rs

Zvezda u utorak uveče od 21 sat na Vankdorf stadionu igra za prolaz u nokaut fazu Lige Evrope i treće mesto u grupi G u Ligi šampiona.

PROČITAJTE JOŠ:

Treba joj bar bod da bi produžila nadu pred poslednje kolo u kom Lajpcig čeka Jang Bojs, a Zvezda tim Mančester sitija.

Barak Bahar zbog toga ima imperativ da izvuče pozitivan rezultat, jer to može da se odrazi i na njegov posao na klupi srpskog šampiona. Spremio je za taj zadatak u Bernu 25 fudbalera i poveo ih u ponedeljak prepodne ka Švajcarskoj.

Mi novinari smo imali nešto drugačiju trasu i u jednom trenutku smo morali da se oslonimo na autobus.

Oni koji žive u Beogradu navikli su da poput švajcarskog sata, nešto posle 15 časova kreće gužva na autoputu i uglavnom se proteže od Beogradske arene do Autokomande ili isključenja za Dušanovac,  a mnogi znaju kakav horor zna da bude most „Gazela“ u to vreme.

Ovako to izgleda kod nas kad „začepi“ Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

To je u srpskom glavnom gradu svakodnevica na koju smo navikli, da u tih nekoliko kilometara gužva ide kreni-stani, pa se onda malo otčepi kad se krene na jednu stranu ka Geneksu (ne baš uvek, nekad je pakao išao i gore do Zmaja), a na drugu stranu kako se približava „plavom mostu“ i Konjarniku.

Možete misliti kakvo nas je iznenađenje onda sačekalo u Švajcarskoj, gde u slično doba dana od Ciriha ka Bernu kolona ide tek nešto bržim tempom, ali se otegne na više desetina kilometara!

Kad sletite na aerodrom u Cirihu, pomislite lakomo: ok to je to, do Berna ima još oko 120 kilometara što je nekih sat i po vožnje autobusom ili autom.

A sve je lepo krenulo, avion, pa do Ciriha i onda još samo sat vremena bus… zamalo; Foto: Nova.rs

Navigacija je nama pokazivala sat i 20 minuta, što će u našem slučaju reći da na konferenciju Baraka Bahara stižemo skoro knap, možda petnaestak minuta ranije, taman da popalimo laptopove i zagrejemo prste.

„Sat i 20? A ne, ne, trebaće nam bar sat i 40, sat i 50 minuta“, upozorio je ljubazni i predusretljivi vozač autobusa.

Super… Onda se opet preračunavate u glavi i kažete: U redu, nije problem, ako je tih petnaestak, dvadeset minuta opet nije drama.

Foto: Nova.rs

Mislite da je kao u Beogradu ili svojevremeno na Bubanj potoku dok je tamo bila jaka i živa auto pijaca – nekoliko kilometara krkljanca i ćao.

Ne. Gledate kolonu koja krene, taman ubrza na 60, 70 na sat i onda opet koči. I tako dobrih pedesetak, možda i više kilometara, dalje nisam brojao. Nisam brojao ni one koji su uletali sa strane i ubacivali se u srednju i levu traku niotkuda. Slično kao kod nas.

Ne možete da verujete odakle toliko vozila dok ne pročitate da su Ženeva i Cirih dva grada sa najgorim saobraćajem u Švajcarskoj.

Foto: Nova.rs

Tad postane jasno zašto se 120 kilometara na oko savršeno uređenim putem sa odličnom signalizacijom i bez ijedne rupe, 120 kilometara prelazi dva i više sata.

Dva špica u Cirihu u toku dana, jedan kreće od 6.30 i završava tek oko 9, drugi kreće oko 16.30 i razbija se do 21 sat.

Zanimljivo je da kako se približavate Bernu počinjete da shvatate koliko je prestonica Švajcarske sušta suprotnost i brzo vam postane jasno zbog čega važi za grad sa jednom od najmanje gustih saobraćaja u zemlji.

I kod njih bi ovakvi motori bili spas, Foto: Nova.rs

Ali dok dođete dotle, odoše vam živci. Zato i Švajcarci preporučuju da se u vreme špica izbegava pravac A1, jer bi u suprotnom moglo da vas zadesi da Zvezdinu utakmicu sa Jang Bojsom letimično gledate u kolima preko nekog strima, umesto uživo na Vankdorf areni.

Navijači crveno-belih se u utorak popodne, četiri sata pre utakmice okupljaju u centru Berna na Kornhausplacu, odakle će krenuti ka stadionu sa kog će Zvezda probati da odnese tri boda i 3,3 miliona evra uz kartu za proleće u Ligi Evrope.

BONUS VIDEO: Poslednji trening Zvezde pred meč sa Jang Bojsom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare