Foto: Tanjug/AP Photo/Petros Giannakouris; Jam Press / Jam Press / Profimedia; N1

Putnici neće biti zadovoljni.

Situacija s požarima na Rodosu deluje zastrašujuće, dramatični snimci turista preplavljuju mreže, a mediji su juče preneli vest da je proglašeno vanredno stanje na celom ostrvu. U tom slučaju bi putnici trebalo da mogu da otkažu već uplaćen aranžman uz povraćaj kompletnog iznosa, kako nam je rekao Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA).

Ipak, danas smo se uverili da stvari ne funkcionišu baš tako jednostavno – pozvali smo nekoliko agencija da vidimo šta se u novonastalim okolnostima dešava s aranžmanima za Rodos.

S jedne strane su nam objašnjavali da se sve odvija normalno, budući da „nisu dobili nikakvo obaveštenje o vanrednom stanju“. „Naši putnici su smešteni u gradu Rodosu, tamo se ništa ne oseća. Da bismo reagovali, moraju da nam pošalju obaveštenje o vanrednom stanju inopartneri, YUTA ili Air Serbia, što se zasad nije desilo“.

S druge su nam nudili ne baš primamljive opcije ukoliko želimo da otkažemo, pozivajući nas da pošaljemo mejl s upitom, pa će njihov tim, posebno oformljen zbog ove situacije, pokušati da nađe rešenje.

„Po našim opštim uslovima putovanja, ako se desi vanredno stanje i putnik želi da otkaže aranžman, mora organizatoru putovanja da nadoknadi stvarne troškove, a to su avionska karta bez taksi i hotelski smeštaj. Videćemo u kojoj meri će hoteli penalisati, još se nismo čuli s našim partnerima. Druga varijanta je otkazivanje postojeće i pravljenje nove rezervacije za neku drugu destinaciju“, ponudili su nam. Naravno, i u tom slučaju treba platiti „stvarne troškove“ za aranžman koji se otkazuje.

Čini se da je ova situacija sve zatekla i da, bar zasad, ne postoji jedinstven odgovor naših agencija na nju. Seničić je pokušao da nam objasni gde je glavni problem.

Pročitajte još:

Kako kaže, vanredno stanje na teritoriji celog ostrva nije uvedeno zato što je celo ostrvo ugroženo, već da bi grčke vlasti mogle da sprovode adekvatne mere i upute pomoć u gašenju požara, pa i da angažuju vojsku za te namene.

„Inače kad se proglasi vanredno stanje, zatvara se destinacija, nema ulazaka, postoje restrikcije kretanja… Ovde to nije slučaj. Na severnom delu, gde boravi i 99,9 % naših turista, sve se i dalje odvija normalno. Avioni nemaju zabranu letenja, pa i ne nude opciju otkaza. S hotelima je ista situacija, kažu nema razloga da vraćaju novac. Dakle, daleko je komplikovanije od, na primer, vanrednog stanja koje je bilo uvedeno u Turskoj zbog terorizma, kad je sve bilo jasno, nije bilo putovanja i na kraju su i vratili agencijama novac“, kaže Seničić za Nova.rs.

Naše agencije su se sad našle u škripcu, a putnici u situaciji u kojoj bi mogli da ostanu i bez para i bez letovanja, ali Seničić kaže da se trenutno radi na rešenju koje bi bilo najbezbolnije. Na primer, za one koji žele da otkažu boravak na severu, postoji opcije koja bi ipak bila manji udar na džep.

Pročitajte još:

„Postupanje prema opštim uslovima putovanja može da bude jeftinije od stvarnih troškova, koji su 85-90% ukupne cene aranžmana. Što se tiče istočnih i južnih krajeva, trebalo bi ponuditi zamenska putovanja ili povraćaj novca u zakonskom roku. Svakako tamo gde ne možemo da izvedemo putovanje i nije bezbedno za putnike, ta putovanja nećemo raditi. Agencija je dužna da putniku pruži kvalifikovanu i istinitu informaciju o destinaciji, u slučaju da to prekrši, kazne su rigorozne, dva do pet miliona dinara. Dakle, niko nije neodgovoran, samo se traži način da bude najmanje štete“, ističe Seničić i najavljuje da će YUTA uskoro izaći s detaljnim smernicama za putnike i agencije.

„Tražićemo od agencija da postupaju u interesu putnika i u slučaju otkazivanja im ponude povoljniju opciju.Takođe, insistiraćemo na tome da ne uračunavaju svoju zaradu“, otkriva nam.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar