U Grčku autobusom
U Grčku autobusom; Foto: Konstantinos Tsakalidis / Alamy / Alamy / Profimedia

Putnici koji idu na more preko agencije i to autobusom, odsad će moći da nose samo jedan prtljag, i to do 23 kilograma po osobi.

„Od ove godine jedna novina u jednoj agenciji (da ne imenujem): 1 putnik – 1 kofer do 23 kilograma. Za drugi kofer doplata 30 evra (u praksi je doplata važila do pre par dana, danas ne važi, iako je navedeno na sajtu)“, bio je post na popularnoj Facebook grupi „Live from Greece“ koji je privukao dosta pažnje srpskih turista koji planiraju na letovanje autobusom.

Preneta je i napomena agencije, da su „putnici koji koriste autobuski prevoz dužni da poštuju ograničenje za prtljag, i to je 1 kofer od 23 kg po punoplatežnom putniku. Sve preko te težine neće biti primljeno. Drugi kofer do 23 kg po putniku je moguć uz doplatu od 30 evra na licu mesta – povratni pravac“.

Zaista, oni koji su proteklih godina putovali autobusom na more nisu razmišljali ni o težini prtljaga ni o broju torbi koje će poneti, jer se podrazumevalo da u prtljažnik autobusa sve može da stane, a plaća se minimalno. Sada ćemo morati da u obzir uzmemo nova pravila.

Dozvoljen samo jedan kofer

Kako prenose domaći mediji, od sada će svakom putniku koji koristi autobuski prevoz biti dozvoljen samo jedan kofer, i to do 23 kilograma, kao i jedan ručni prtljag, i to onaj koji može stati u prostor iznad sedišta. U slučaju da prevoznik može da primi dodatni prtljag, putnik će morati da plati 30 evra po komadu.

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA), objasnio je za Kurir da je tokom prethodnih godina velika količina prtljaga predstavljala ozbiljan problem.

„Ti bunkeri mogu da prime određenu količinu, a sa druge strane težina tih prtljaga može da napravi ozbiljne tehničke probleme na autobusu. Ubacivali su ljudi sve što im je padalo na pamet, nosili su puno hrane, svega i svačega, a to pritom po nekim carinskim propisima nije ni dozvoljeno“, naveo je Seničić.

Naglasio je da nije bilo drugog načina da se putnici uvedu u normalu.

„Ozbiljna je količina prtljaga tih 23 kilograma, pogotovo kad idete na more, ne iseljavate se iz zemlje, već idete na odmor! Sve preko toga može biti opasno i rizici su previše veliki da ih mi preuzimamo na sebe“, istakao je Seničić. „Ovo je uvedeno iz bezbednosnih razloga, jer ne može drugačije da se izađe na kraj s tim. Gurali su se koferi po mestima gde se putnici prevoze, to je opasno, ako, ne daj bože, autobus naglo zakoči – može da povredi nekoga taj prtljag. Više ne možemo putnike da prevozimo tako. To je uticalo i na kvarove autobusa i da se izazovu čak i saobraćajne nezgode. Čak se dešavalo da od težine tolikog prtljaga pucaju poluosovine na autobusima. Putnici su na vreme upozoreni i obavešteni o tome prilikom kupovine aranžmana.“

Pročitajte još:

Kazna za prevoznike do dva i po miliona dinara

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je najbitnija bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju:

„Stvari koje se nalaze u putničkom prostoru mogu se u slučaju sudara ili prevrtanja pretvoriti u smrtonosne projektile, pa je stoga svaki teret u putničkom prostoru, osim u delu koji je posebno namenjen za prtljag, krajnje nepoželjan s bezbednosnog aspekta. Za svako motorno vozilo, s obzirom na vrstu i osovine vozila, propisana je najveća dozvoljena masa vozila i to čini zbir mase praznog vozila i nosivost vozila. Ukoliko se najveća dozvoljena masa prekorači, a to negativno utiče na bezbednosne karakteristike vozila, utiče na povećano habanje puta i povećano habanje samog vozila koje se proptereti, to se tretira kad su u pitanju prevoznici kao privredni prestup, za koji je zaprećena kazna od 300.000 do dva i po miliona dinara.“

Pročitajte još:

Šta više neće smeti da se nosi

ručni frižideri

suncobrani

ležaljke

frižideri

asure

kolica

stolice

šamlice

dečji kreveci

bicikli

dodatne torbe bilo kojih dimenzija

cveće

maslinovo ulje

Ovo pravilo neke turiste je iznenadilo, dok je bilo i onih koju su ga podržali.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare