Turska nije samo veoma popularna destinacija za porodični odmor, već zahvaljujući nedavnim investicijama i novim strategijama sve više postaje kulturna destinacija za bogate putnike.
Tursko Ministarstvo kulture i turizma razvilo je sadržaje koji zahtevaju kratkotrajni boravak kao što su međunarodni događaji, sportski turniri i festivali, što je značajno unapredilo posete bogatih pojedinaca zemlji. Štaviše, Ministarstvo je stvorilo različite podsticaje za turiste da napuste udobne hotelske objekte u Turskoj zbog izleta, a ideja je i da se turistička sezona proširi na celu godinu i celu zemlju.
Sa namerom da poveća broj turističkih atrakcija, proširila su se arheološka iskopavanja koja će se sprovoditi tokom cele godine i povećao broj lokacija iskopavanja na 172 u okviru inspirativnog projekta „Nasleđe za budućnost“, na primer, uključivanjem regiona Bergama. Iskopavanja i restauracije ovde takođe treba da budu od koristi okrugu i okolnim gradovima, omogućavajući svim zainteresovanim stranama u gradu da iskoriste prihode od turizma.
Pored toga, Ministarstvo je kreiralo inovativne koncepte kao što su „noćni muzeji“, koji omogućavaju turistima da posete monumentalne strukture i drevne gradove van redovnog radnog vremena. Ova inicijativa je dovela do rekordnog broja posetilaca muzeja na otvorenom poput Afrodizije.
Sa ciljem da Tursku pretvori u top destinaciju za bogate turiste, Mehmet Nuri Ersoj, ministar kulture i turizma, želi da produži turističku sezonu na 12 meseci i privuče turiste u svih 81 pokrajina.
„Mramorski i mediteranski regioni Turske pretežno ostvaruju 80% prihoda od turizma u zemlji. Egejski region čini oko 10%, dok se preostalih 10% deli na Crnomorski region i druge delove Anadolije. Jedan od naših ključnih ciljeva je povećanje broja turista i prihoda uz širenje turizma na druge regione različitim proizvodima. S tim u vezi, jedna od najvažnijih tema za nas je obala Egejskog mora: uprkos svom potencijalu, kulturnim dobrima, obalama i prirodnim resursima, nije tamo gde bi trebalo da bude što se tiče turizma. Stoga ćemo nastaviti sa našim nastojanjima da egejsku obalu stavimo više na dnevni red putovanja međunarodnih turista“, prenosi njegove reči B92.
Agencija za promociju i razvoj turizma Turske (TGA), koja promoviše Tursku u više od 200 zemalja kako bi privukla istaknute turiste, ističe da Turska nije samo pogodna destinacija za odmor na moru, pesku i suncu, već sada nudi i više od 60 drugih turističkih proizvoda, kao što su priroda i avantura, krstarenje i plavo krstarenje, biciklizam i drugi sportovi, arheološke i kulturne ture, verske rute, kao i gastronomska iskustva.
Uključivanje Istanbula, Izmira i Bodruma u prestižni Michelin vodič, jedan od najcenjenijih svetskih gastronomskih izbora, jasan je i ubedljiv dokaz uspeha akcija u ovom kontekstu. Još jedan dokaz kontinuiranih dostignuća Turske u ovom pogledu je sve veći broj lokacija na Uneskovoj listi svetske baštine, kao što su Ankara i drevni grad Gordion, a radi se i na ekološkoj održivosti ugostiteljskih objekata.
S ciljem da u bliskoj budućnosti postane treća po važnosti turistička zemlja na svetu, sa 56,7 miliona posetilaca i 54,3 milijarde dolara prihoda od turizma u 2023. godini, Turska takođe obećava da će biti jedna od najpoželjnijih destinacija za bogate turiste. Ne znamo samo kako će se to odraziti na cene aranžmana u Srbiji.