Foto: Shutterstock, Privatna arhiva

Preporuka je da pred letovanje, ili bilo koje putovanje u inostranstvo, uplatimo zdravstveno osiguranje. Ipak, i tu treba biti oprezan.

Nemanja iz Beograda podelio je na Twitteru loše iskustvo sa zdravstvenim osiguranjem, kao svojevrsno upozorenje svima koji računaju da su se na taj način obezbedili od dodatnih troškova i komplikacija u slučaju eventualnih zdravstvenih problema na putovanju.

Žena i on išli su na Kipar, uredno su prethodno uplatili osiguranje i već drugog dana bila im je potrebna medicinska pomoć.

„Žena na letovanju drugi dan dobije alergijsku reakciju na sunce, otekne joj ispod oka. Imali smo Milenijum osiguranje, zovemo ih, kažu nemamo nikog na Kipru (a prodaju osiguranje za ceo svet), nađite sami pa ćemo vam mi refundirati“, napisao je Nemanja. Ispratili su dato uputstvo, međutim – na kraju se ispostavilo da osiguranje ne pokriva alergiju na sunce.

„U skladu sa članom 17. Uslova za osiguranje pružanja pomoći za vreme putovanja u inostranstvu, isključena je obaveza osiguravača za pokriće troškova kada slučaj nastane kao posledica izlaganja osiguranika sunčevim zracima“, glasio je odgovor na njegov zahtev.

„Moj tvit je usmeren na to da ljudi obrate pažnju na jedan nekorektan odnos osiguravajućih društava generalno. Objasniću i zašto“, kaže Nemanja za Nova.rs.

„Pre svega, kada uzimate osiguranje – u konkretnom slučaju Milenijum, uzimate ga sa saznanjem da ono pokriva teritoriju čitave Evrope, dakle i Kipar. Ono što Milenijum nije naznačio je da oni na Kipru nemaju zdravstvenu ustanovu sa kojom sarađuju nego moraju zvati partnere koji potom traže neku zdravstvenu ustanovu s kojom bi mogli da dogovore uslugu pregleda. Kako i kada smo to saznali? Kada se mojoj ženi pojavila oteklina na čelu a potom i ispod oka, pozvali smo broj koji se nalazi na polisi osiguranja“, kaže Nemanja.

Pročitajte još:

Operater joj je, kako kaže, tad saopštio da Milenijum nema na Kipru zdravstvenu ustanovu i da moraju videti sa partnerom da li mogu nekog da nađu, a kao drugu opciju operater ponudio da sami nađu zdravstvenu ustanovu i plate uslugu koju će oni refundirati uz odgovarajuću dokumentaciju (račun, izveštaj lekara).

„Mi smo tako i uradili. Zvali smo vodiča ona nam je našla zdravstvenu ustanovu i mi smo tamo otišli. Tamo su mi rekli da ponovo pozovem osiguranje, dam im račun zdravstvene ustanove da oni odmah uplate sredstva. Ja sam to učinio ali su mi ponovili isto – da ja platim pregled, a da će oni uz dokumentaciju refundirati.“

Ispostavilo se da je u pitanju alergija i Nemanja nam je pokazao izveštaj lekara.

Foto: Privatna arhiva

„Doktor je u izveštaju napisao alergija na koži sa otokom ispod oka. Dakle, nigde nije napisao da je alergija na sunce. Takođe dao je i lekove i kreme koje je morala uzimati da bi se to saniralo. Na osnovu toga, osiguranje odbija naknadu na osnovu člana 17. Pritom ostaje pitanje kako su znali da je alergija na sunce pošto ne piše i kako su zaključili da je nekomplikovana alergija pošto su prepisani lekovi“, kaže Nemanja.

Iznos osiguranja bio je 8154 dinara, otkriva nam, a na njegov post mnogi su odgovorili svojim iskustvima, ali i detaljima na koje treba obratiti pažnju (što obično ne radimo).

Pročitajte još:

„Pre odlaska na letovanje očigledno mora čovek da sprovede ozbiljno istraživanje koje osiguranje da uzme i da pripremi pitanja. Osiguravate celu Evropu? Lepo. A da li imate partnere u toj i toj zemlji ili morate posredno da ih tražite? Ako kažu imamo u toj zemlji, imate li u tom i tom letovalištu pošto može da se desi da vas pošalju u drugi grad (sami plaćate troškove prevoza), pa onda krenete redom sa svim mogućim bolestima, povredama ili alergijama koje mogu da vas zadese tamo – šta osiguravaju a šta ne. Ovi ne osiguravaju maltene ništa što je vezano za letovanje i boravak na moru“, ističe naš sagovornik.

Pa, neka vam njegovo iskustvo bude podsetnik da čitate uslove osiguranja i zaista postavite sva potrebna pitanja. Možda ćete imati sreće i ništa vam se neće desiti, jer na more zaista idemo s pozitivnim očekivanjima i uglavnom nevoljno plaćamo osiguranje „za svaki slučaj“. Ipak, kad se takav slučaj desi – odmor iz snova može da se pretvori u agoniju.

Milenijum osiguranje nam je poslalo odgovor na ovu nezgodnu situaciju – prenosimo vam ga u celosti.

„Kod polisa putnog osiguranja sa asistencijom, sastavni deo su Uslovi za osiguranje pružanja pomoći za vreme putovanja i boravka u inostranstvu. U ovim uslovima je navedeno u kojim slučajevima se pruža asistencija, a u kojim slučajevima se ne pruža. Između ostalog alergijske reakcije na Sunce nisu pokrivene polisom, što je standardna praksa kod svih osiguravača.

Ukoliko je zahtev osnovan i u skladu sa pomenutim Uslovima osiguranja, apsolutno uvek se isplaćuje naknada troškova po odštetnom zahtevu.

Polisa pokriva onaj deo sveta kako je na polisi ugovoreno. Ukoliko u konkretnom slučaju ne postoji mreža medicinskih ustanova sa kojima postoji ugovor o direktnoj saradnji, pregled se svakako organizuje preko partnera asistenske kuće, što je ovoj osiguranici u konkretnom slučaju i ponuđeno. U pitanju je Coris asistencija, koja na Kipru ima mrežu lekara sa kojima sarađuje dugi niz godina. U ovom konkretnom slučaju osiguraniku je ponuđena opcija organizacija pregleda, ali je ona samoinicijativno otišla na pregled, posle čega je po povratku u Srbiju podnet zahtev za refundaciju troškova sa dokaznom dokumentacijom. Naglašavamo da svaki osiguranik ima pravo da podnese zahtev za refundaciju troškova koji su plaćeni bilo gde u inostranstvu, ukoliko je polisa ugovorena za taj deo sveta i zatražena medicinska asistencija je pokrivena polisom.

Nakon obavljene dodatne provere preko naše asistentske kuće (Coris asistencija, kompanija koja sarađuje sa velikim brojem domaćih osiguravača) u konkretnom slučaju, utvrdili smo da se osiguranica žalila na problem sa okom. Imajući u vidu da se organizacija pregleda vrši na osnovu izjave osiguranika o konkretnom problemu, Coris asistencija ponudila je organizaciju pregleda te u tom momentu nije bilo saznanja da se radi o alergijskoj reakciji. Osnovanost zahteva se u svakom slučaju utvrđuje uvidom u kompletnu dokumentaciju spisa predmeta.

Nakon toga, osiguravaču je dostavljen izveštaj lekara gde je konstatovana dijagnoza akutni alergijski dermatitis na licu i izjava osiguranika koja sadrži podatak da je vrsta bolesti alergijska reakcija na sunce nastala prilikom boravka na plaži u vidu otekline na čelu i ispod oka, što nije pokriveno važećim Uslovima putnog osiguranja.

Korisnica osiguranja je komunicirala sa asistenstkom kućom Coris i u prijavi na Kipru je izjavila da ima problema sa okom, a naknadno je utvrđeno da je u pitanju alergijska reakcija na Sunce, što nije obuhvaćeno polisom. To je standardna praksa i isključenje od osiguranja koje se nalazi u Uslovima drugih osiguravajućih kuća. Tek pošto je po povratku u Srbiju dostavljena medicinska dokumentacija osiguranice utvrđeno je koji je medicinski problem imala, te da prema toj dokumentaciji nema pravo na odštetu“, navode iz Milenijum osiguranja.

***

Bonus video: Povreda na letovanju – Čemu služi polisa osiguranja

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare