Projekat "Flajover", koji treba da u budućnosti poboljša i ubrza saobraćaj u Solunu, trenutno predstavlja veliki problem za sve one koji se kreću ka Halkidikiju.
Radovi na projektu Flajover, prema najavama zvaničnika iz grčke vlade, trajaće četiri godine, a kada se obilaznica oko Soluna (Periferiakos) završi, saobraćaj će svakako biti rasterećen.
Do tada, svi oni koji moraju da prođu ovu deonicu puta, uključujući i naše turiste, mogu samo da se naoružaju strpljenjem ili da se uzdaju u prohodnost alternativnih obilaznica, kroz centar grada, a zatim ulicama Egnatia ili Nikis pored mora.
Početkom aprila meseca radovi na obilaznici su obustavljeni, ali su od kraja aprila ponovo u toku. Naime, Blic je ove godine krenuo sa prvom grupom srpskih turista ka Halkidikiju, te je prolazak pored mesta radova bio neminovan.
Iako je pravi špic sezone još daleko, te i činjenica da su se kretali saobraćajnom deonicom van prvog jutarnjeg špica, na putu je bio popriličan haos.
Sama deonica raskopana je po sredini puta, a suženje počinje u neposrednoj blizini samog grada. U oba smera prohodne su po dve trake, ali ne zadugo.
Naime, u pravcu Halkidikija put se sužava u samo jednu traku što traje nekoliko stotina metara, nakon čega se saobraćaj obavlja ponovo u dve.
Ograničenje brzine na deonici izvođenja radova iznosi 70 kilometara na čas.
Duž puta na kojem se radovi izvode sa obe strane su postavljeni betonski blokovi, kao i potrebna signalizacija za usmeravanje vozača. I dok je na većem delu asfalt skinut i taj deo nasut kamenjem, primetno je da se na jednom delu sem postavljenih blokova, ne izvode nikakvi radovi.
Sem većeg broja ljudi, na terenu se nalaze i građevinske mašine, što na sredini puta, što pored njega.
Prilikom kretanja ka Halkidikiju deonicu na kojoj se izvode radovi, od nekih sedam kilometara, a možda i koji kilometar duže, prelazili se čak sat vremena.
Upravo otuda i pitanje – ako je sada ovakva gužva, šta nas čeka s početkom letnje sezone, pa i u njenom samom piku tokom jula i avgusta, kada su i vrućine nesnosne?
Ključno jeste da makar imate neko predznanje u kom terminu da izbegavate kretanje po obilaznici oko Soluna – ako je to moguće.
Uglavnom, radi se o jutarnjem i popodnevnom špicu kada ljudi idu na posao od 07:30 do 10:30 i kada se vraćaju kućama, između 15:30 i 19 časova. Pritom, u jutarnjim časovima veći deo autobusa sa turistima dolazi ka Halkidikiju, dok se povratak sprovodi uglavnom u večernjim časovima.
Prema rečima direktora Yuta Aleksandra Seničića, preporuka za sve turiste koji putuju ka Halkidikiju je da kao alternativni vid kretanja koriste grad Solun.
Tom prilikom turistima ali i lokalnim žiteljima biće malo olakšano kretanje, i to uz pomoć sajta koji u svakom trenutku pokazuje intenzitet saobraćaja Thessaloniki Flyover – Real Time Traffic, kako na obilaznici, tako i u centralnim gradskim bulevarima i ulicama koji se preporučuju za korišćenje kao alternativni pravac.
Navika naših turista da granični prelaz Bogorodica – Evzoni prelaze u ranim jutarnjim časovima u novonastaloj situaciji može se pokazati kao efikasna jer, ukoliko se ispred Soluna nađete oko pet ili šest sati ujutru, velika je verovatnoća da ćete proći, bilo preko obilaznice ili kroz sam Solun, brže nego ako se nađete na ovoj deonici koji sat kasnije.
Taktika koja se nekada koristila samo za prelazak graničnih prelaza, tj. noćna vožnja kroz Severnu Makedoniju uz spavanje ili dužu pauzu, ovaj put može da vam pomogne i tokom kretanja pored Soluna.
Ipak, treba da imate u vidu da ovakva ideja neće biti samo vama na pameti, te je ipak najpametnije da se naoružate strpljenjem, vodom i nekim grickalicama.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare