Foto: Pribatna arhiva; Twitter

Kada drama oko storija na Instagramu ode predaleko.

Jedan Instagram story Sandre Babić, vlasnice salona u kojem se rade nokti, bio je dovoljan da pokrene lavinu burnih reakcija na društvenim mrežama. Njena odluka o promeni načina poslovanja, naišla je na veliku osudu i tako je Sandra preko noći postala žrtva sajber nasilja.

Naime, zbog povećanog obima posla, ona je promenila način zakazivanja, što se internet ratnicima nije dopalo pa su je nazvali „noktarkom“, pokušavajući da omalovaže nju i njen dugogodišnji rad.

Kontaktirali smo sa Sandrom kako bismo čuli i njenu stranu priče, odnosno, kako ona kaže, „stvarnu stranu priče“.

„Kako bi sve bilo fer, red bi bio da se predstavim. Kao dete sam povredila dva nokta (deformisani su), ti tako drugačiji nokti su bila moja velika nesigurnost. Verovala sam da postoji način da se oni rekonstruišu i izgledaju kao i ostali kokti. Kao nagradu za odličan uspeh u gimnaziji sam dobila obuku za nokte kod poznate ruske edukatorke. Po završetku fakulteta početna plata ekonomiste je bila oko 30.000, ja uviđam da mogu da se posvetim nečemu što volim, a to su nokti, i da mogu više da zaradim nego ako bih radila u struci“, započinje priču Sandra i dodaje da su na taj način nokti postali njen posao i najveća strast.

Foto: Privatna arhiva

„Život ide normalnim tokom, pa tako i rađam dvoje dece. Posle drugog deta se odlučujem na potez koji je neobičan – želim da imam salon u kom se rade samo nokti. 2018. godine ostvarujem svoju želju i otvaram svoj salon samo za nokte. Taj salon smo moj tim i naši klijenti, obični a tako posebni. Klijentkinje dolaze kod mene godinama, imamo divan i korektan odnos. Pažljivo osluškujem sve eventualne probleme, pratim ‘nail’ trendove i u skladu sa time imamo i mogućnost plaćanja karticom kao i softver za zakazivanje“, objašnjava ona.

Sandra nije mogla ni da zamisli da će njen moderan način poslovanja, koji nudi mogućnost da se termin zakaže preko aplikacije, postati viralna tema na domaćem Tviteru.

„Klijenti svakako mogu da se zakažu i na telefon, viber, instagram, ali zbog nemogućnosti da ažurno odgovorimo na poruke, najbrži način za zakazivanje je aplikacija, svaki klijent ima link koji ih vodi direktno u naš planer za zakazivanje i sa dva klika imaju mogućnost da zakažu termin. Većina klijenata zakaže svoj naredni termin ili na terminu na koji su došle ili preko linka. U letnjoj sezoni se zbog potrebe klijenata da rade nokte na rukama i nogama broj traženih termina značajno povećava, samim tim na uslugu se čeka duže. Klijenti koji su nemarni pa se posle 5 nedelja sete da im treba korekcija unose konfuziju u redovan tok rada, jer im treba termin ‘za sutra’. Termin koji se zakaže na Instagram-Viber-Poziv je obično termin koji treba „za juče“, jedini način da dugogodišnjeg klijenta ubacimo je da ostanemo mimo radnog vremena. Kako sam ja stub salona, zbog nečije nemarnosti dolazim u situaciju da radim po 16 sati dnevno, i to moje dodatno ostajanje je ono što se plaća 50% više“, objašnjava vlasnica salona.

Pročitajte više:

Sandra ističe da takav način poslovanja nije neuobičajen u njenoj branši i iznenađena je što je njena objava izazvala toliko burnih reakcija. Mnoge kozmetičarke i manikirke se takođe suočavaju sa komentarima da „rade na crno“, iako se takve stvari mogu lako dokazati.

„To je način poslovanja koji je prisutan u većini uslužnih delatnosti i zaista smatram da je suvišno da se bilo kome pravdam za svoje poslovne poteze. Svaki klijent je za uslugu koja mu je pružena dobio račun, što je inspekciji svakako vidljivo. Sadržaj na mom instagram nalogu je namenjen mojim klijentima. Meni je strašno saznanje da ljudi u sebi nose toliko mržnje i zlobe pa ih tangira jedna objava na storiju. Ne shvatam potrebu ljudi da zbog moje poslovne odluke vređaju i komentarišu mene kao ličnost.“

Gnusne i podle poruke koje je dobila ne želi ni da komentariše i ističe da se nikada nije suočila sa ovakvim problemom od kada se bavi ovim poslom.

„Komentarisanje sadržaja poruka koje sam dobijala bi za mene značilo da sam ja značajno ispod njihovog intelektualnog nivoa. Za mojih 15 godina bavljenja noktima nisam nikada imala ovakve situacije. Često nas komentarišu u negativnom kontekstu, ali ako sam samo jednoj osobi promenila mišljenje o manikirkama/noktarkama ja sam zadovoljna.“

Iako joj pojedini šalju poruke sa negativnim sadržajem, mnogi je podržavaju i čak je nazivaju „mamom noktiju i preduzetništva“. Ova situacija sigurno neće uticati na njeno poslovanje, jer će kako tvrdi, nastaviti da ženama „stavlja osmeh na lice“.

„Moji klijenti su shvatili na ispravan način sve moje objave vezane za ovu temu i ne mislim da će se bilo šta promeniti u mom poslovanju. Zahvalna sam što svaki dan uspevam da izmamim ženama osmeh na lice time što od mene izađu sa lepim noktima“, zaključila je Sandra.

***

Bonus video: Lidija Ćirić, dečji frizer u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare