Solunski metro Foto: Screenshot

U grčkom gradu Solunu 30. novembra zvanično je otvoren novi metro u neposrednoj blizini arheološkog nalazišta iz vizantijskog i rimskog doba. Najavljeno je da će putnici pre nego što uđu u voz, prolaziti kroz podzemni muzej sa arheološkim artefaktima, što je jedinstveni slučaj u svetu. Međutim, na kraju putnici nisu ni videli podzemni muzej jer su morali da idu peške kroz metro tunele jer se pokvario.

„Metrou u Solunu – pešačka tura usled kvara. Bile su potrebne dve decenije da proradi i dve nedelje da se pokvari“, stoji u opisu snimka na kojem su putnici izašli i voza i moraju da idu peške tunelom do izlaza.

S obzirom na to da je jako brzo došlo do kvara od zvaničnog početka rada metroa, naši građani su se našalili da su Grci „prepisivali od nas“.

Foto: Sakis Mitrolidis / AFP / Profimedia

„Je l su to zvali naše da im pomognu u izgradnji“, „Prepisuju od nas“, „Kako li će tek biti kod nas“, „Da nisu ovo naši pomagali“, „Prava smo braća“, „Naš metro će se urušiti posle dve nedelje“, „Braća rođena, treba zajedničku državu da imamo“, „Ako neko ima gori od Srba, to su Grci“, pisali su u komentarima.

Tokom izgradnje metroa, koja je počela 2006. godine, radnici su otkrili, između ostalog, pijacu iz vizantijskog doba i rimsko groblje.

Ta otkrića su zaustavila napredak u izgradnji metroa i pokrenula pitanja kako nastaviti izgradnju i sačuvati bogato arheološko nasleđe, a rešenje je pronađeno u spajanju modernog i prošlosti – putnici se pre nego što uđu u voz uživati u posmatranju arheoloških otkrića, preneo je Rojters.

Grčki premijer Kirijakos Micotakis rekao je pre posete metrou u petak da je to verovatno jedinstveni slučaj u svetu da su spojeni metro i muzej.

Foto: bestravelvideo / Alamy / Alamy / Profimedia

Za izgradnju metroa u Solunu bilo je potrebno gotovo 20 godina, delom zbog problema u vezi sa finansiranjem tokom dužničke krize u Grčkoj od 2009. do 2018. godine i to je prvi metro u toj zemlji izvan Atine.

Metro je izgrađen na dubini do 31 metra, što je dublje od prvobitno planiranog da bi arheološka nalazišta ostala iznad tunela, rekli su izvođači projekta.

„Ovo je prilika da Solun postane drugi Rim kada su u pitanju antikviteti“, rekli su arheolozi.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare